slot van de kofferbak

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Nicolas

slot van de kofferbak

Unread post by Nicolas »

Vermoedelijk door gebruik van een verkeerde sleutel en overmatige gebruik van spierkracht werkt het slot van mijn achterklep niet meer. Grote nadeel in deze is dat de achterklep wel op slot zit... Weet iemand een manier om het slot toch open te krijgen, of de achterklep uit te bouwen (?), zonder de de alles verwoestende schroevendraaier/ boormachine in het slot te moeten duwen?

Ik hoor graag!

Nicolas
Bob Mesman

Re: slot van de kofferbak

Unread post by Bob Mesman »

Ik neem aan dat het om een Fulvia gaat? Je zou het kunnen proberen door de achterbank eruit te halen en via daar alle bouten van de klep los te maken, maar dan zit je nog steeds met dat slot wat de zaak vasthoudt. Je kunt ook met de auto naar een goede slotenmaker gaan, die krijgt hem vast wel open.
Huib

Unread post by Huib »

Oei. Er is al eens eerder een thread over geweest.
Zie http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... =383&t=383
Jan Vos

Unread post by Jan Vos »

De adviezen uit deze tread hebben mij destijds enorm voortgeholpen en uiteindelijk heb ik de koffer dan ook open kunnen krijgen zonder blijvende schade aan te richten.
De enigste weg is via de opening van de uitgebouwde achterbank met behulp van een lange haak (minimaal 1 meter i.v.m. het kruisframe achter de achterbank) de slotplaat aan de bovenkant (scharniert onder en valt als een soort van haak om de kofferbakpin) naar je toe te trekken.
Zorg voor een goede verlichting omdat je enerzijds weinig ziet en waarschijnlijk ook het reservewiel je zicht belemmert.

Succes,

Jan
Flip

Unread post by Flip »

Gefeliciteerd,

zo zie je maar, de Fulvia is altijd een uitdaging.

flip
jan freie

Unread post by jan freie »

inderdaad is het loshalen van de achterbank de enige optie om binneen te komen.

ik heb ooit eens de andere weg bewandeld toen de sleutel in het dashboard zat en mijn dochtertje van 2 jaar het portier dichtdrukte (waar is dat knopje voor?) resultaat: een opgesloten kind dat maar niet begreep waarom pappa maar niet naar binnen kwam?
gelukkig was de kofferbak nog open.........

succes

jan freie
koos

Unread post by koos »

Omdat je het slot pennetje heel makkelijk indrukt,heb ik een deurslotsleutel met een magneetje ergens op een berijkbare plaats gepakt.
Heb het al een keer nodig gehad
Gr Koos
Nicolas

Unread post by Nicolas »

Jep, het betreft een Fulvia... Ik denk dat ik tip 1, langs een slotenmaker gaan eerst maar eens probeer... Als dat geen soelaas biedt, dan maar de achterbank uitbouwen. Ennuh, ja, de Fulvia biedt zeker wat uitdaging!

Nicolas
Bob Mesman

Unread post by Bob Mesman »

Voor het uitbouwen van de achterbank hoef je ook niet zo bang te zijn, de rugleuning "hangt" aan twee haakjes, maar ik denk dat de slotenmaker inderdaad een verstandige eerste stap is.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”