Retromobile

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Peter Coolsma

Retromobile

Unread post by Peter Coolsma »

Voor wie toevallig toch in de buurt is...

http://www.retromobile.fr/2006/art.php?id=36

Met de Thalys is het in 1 dag te doen! ...of met je Fanalone of Stratos natuurlijk...
Sjoerd

Re: Retromobile

Unread post by Sjoerd »

Dag Peter,

Als Rotterdammers onder elkaar: waar laat jij jouw Elena algemeen periodiek keuren?

Mijn rode verleidster moest eigenlijk in september al, maar ze stond een tijdje stil met een platte accu en een gestoorde spanningsregelaar.

Groet,
Sjoerd
Peter Coolsma

Elena! Die is van Huib hoor... Mijn Emeralda gaat toevallig a.s. maandag 20-2 weer naar het alziend oog van keurmeester Haman, van het ANWB Keuringsstation in Lombardijen. Vorig jaar had ik twee gare wiellagers, dit jaar weer minimaal 1 vrees ik; heb ze zelf nl. al beluisterd. Vorig jaar ook mondelinge opmerkingen over krakende brandstofleidingen (was niks mis mee volgens mij, maar heb ze toch maar volledig vervangen), en een scheef afgesleten linkervoorband (inmiddels alle 5 vervangen - mede wegens de enorme hoogteslagen die in de oude banden zaten).

Lijkt een beetje zelfkastijding om 'm bewust naar een "strenge" instantie te brengen; aan de andere kant zullen ze je geen onzin-afkeurpunten aansmeren omdat ze echt alleen maar keuren en niet repareren. Ze keuren dus niet met (dat soort) winstoogmerk, waardoor helaas hun APK zelf wel iets duurder dan gemiddeld is. Tevens zullen ze het uit hun hoofd laten om een roetmeting te verrichten (hoeft niet bij benzineauto's van voor 1980 meen ik) en dat scheelt weer angstige momenten met het kostbare gereviseerde motortje.

Wellicht overbodig te zeggen, maar voorkom dat-ie op iets lulligs gepakt wordt zoals 1 kapot kentekenplaatlampje of een claxon die net niet goed contact maakt. Dit dan vooral ook... ...omdat ze dus NIET ter plekke repareren!
Sjoerd

Unread post by Sjoerd »

Pardon, Emeralda. Maak haar mijn excuses, alsjeblieft...

Ik loop de mijne eens na en dan ga ik ook eens een afspraakje regelen.

Wat kost dat, bij Meester Haman?
Sjoerd

Unread post by Sjoerd »

Dat is nou ook toevallig:

dat keuringsstation zit in dezelfde straat als waar mijn wagentje gestald staat...
Peter Coolsma

Da's wel heel erg toeval van die stalling! Ik zou maar gauw zijn, als je al een half jaar zonder APK zit loop je een keer tegen de lamp. Is E75,- boete.

ANWB keuring kost E51,50 uit m'n hoofd. Maar hoho... Je moet wel ANWB-lid zijn!
Bob Mesman

Unread post by Bob Mesman »

De boete voor geen apk is 90 euro, dus ik zou maar extra vlug zijn. Succes!!!
Sjoerd

Unread post by Sjoerd »

ANWB-lid zijn we toch allemaal...
KNAC

Unread post by KNAC »

Kan je'm er naar toe duwen ;-)
Joop

Unread post by Joop »

Correctie 95 Euri's heb er al 2 gehad op Coupetje afgelopen jaar.....
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”