Vandaag met een maat de dynamo teruggeplaatst, daar was niks mis mee. Het bleek na enig onderzoek de spanningsregelaar te zijn. Daar waren we op voorbereid met een nieuwe originele. Ze stond al sinds oktober stil, maar nu doet ze het weer.
Die spanningsregelaar was een raar ding: een zwart plastic doosje met daarop de tekst "TRANSPON Made in Singapore". Die was vast niet origineel... de nieuwe is dat wel.
Nu was mijn maat van mening dat mijn radiator het waarschijnlijk niet meer zo lang zal doen, en dat ik beter maar gelijk een nieuwe moest zoeken.
Heeft er iemand een goede radiator, of weet er iemand waar ik moet zijn?
Er miste trouwens ook één van de twee rubber busjes in het luchtfilterhuis, is dat een lastig ding om te vinden of kan ik er net zo goed zelf één maken?
Groet,
Sjoerd
Radiator gezocht
Re: Radiator gezocht
Hoi Sjoerd,
Ik kan je misschien wel helpen aan een radiateur en naar dat dopje van je luchtfilter zal ik ook wel effe
kijken of ik dat heb liggen.
Groet
Joop
ps 06-18293073
Ik kan je misschien wel helpen aan een radiateur en naar dat dopje van je luchtfilter zal ik ook wel effe
kijken of ik dat heb liggen.
Groet
Joop
ps 06-18293073
Ik wil Joop niet in de wielen rijden, maar je kunt het beste de radiator even wegbrengen naar een radiatorboer. Die soldeert hem open. Is het ding goed dan soldeert hij hem meteen weer dicht en kost het een paar tientjes. Als het ding nog solide is en als er maar een paar kanalen verstopt zijn steekt hij die open en kost het een paar geeltjes. Als er zoveel kanalen verstopt zijn dat het de moeite niet meer loont of als het blok sowieso gaar is, dan gaat er een geheel nieuw blok in. Kost nog geen 150 euro.
Wel opletten dat er dan een blok in gaat met de hoogste koelcapaciteit zoals het originele blok. In Nederland wil men er nog wel eens een blok in zetten met wat minder koelcapaciteit omdat je hier geen bergen hebt en de temp ook zelden boven de 30 graden komt. Het gaat dan om de afstand tussen de kanalen. Ik heb hier thuis geen radiateurs liggen en kan dus ook niet de juiste maat opnemen.
Wel opletten dat er dan een blok in gaat met de hoogste koelcapaciteit zoals het originele blok. In Nederland wil men er nog wel eens een blok in zetten met wat minder koelcapaciteit omdat je hier geen bergen hebt en de temp ook zelden boven de 30 graden komt. Het gaat dan om de afstand tussen de kanalen. Ik heb hier thuis geen radiateurs liggen en kan dus ook niet de juiste maat opnemen.
Beiden dank voor de antwoorden.
Joop, ik heb toch wel interesse in jouw radiator, ik geloof best dat Huib's suggestie in de meeste gevallen het verstandigst is (in dit forum bracht hij het al eerder uitgebreid onder de aandacht), maar mijn radiator is straks echt op. Hij is ook al eerder opgelapt, vermoed ik.
Als jouw exemplaar in goede conditie is, wil ik graag de prijs weten.
Groet,
Sjoerd
Joop, ik heb toch wel interesse in jouw radiator, ik geloof best dat Huib's suggestie in de meeste gevallen het verstandigst is (in dit forum bracht hij het al eerder uitgebreid onder de aandacht), maar mijn radiator is straks echt op. Hij is ook al eerder opgelapt, vermoed ik.
Als jouw exemplaar in goede conditie is, wil ik graag de prijs weten.
Groet,
Sjoerd