Fulvia en de Winter Trial

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Huib

Fulvia en de Winter Trial

Unread post by Huib »

Henri en Lolke doen het prima in de Winter Trial, mensen. Staan 11e over all. Fulvia doet het ook prima. Heb ik toch nog wel wat werk aan gehad. Valt niet mee om een auto van 40 jaar oud in een week door te lichten en alles wat fout, los en verkeerd zit en/of kapot is in orde te maken. Maar so far so good. Wel een kusje gehad van een Alfaatje dat niet op tijd remde.

Marc en Bart stonden vrijdag tegen middernacht met de Fanalone met een kachel en een ruitensproeier die niet werkte op de stoep. De oorzaak van de lamme kachel was een lekke koppaking. Nou die krijg ik dan ook niet meer in orde als ze zaterdag morgen al bij de document controle moeten zijn. En ik heb ook geen zin meer in al die stress. Die moeten ze de volgende keer maar een paar maanden van te voren brengen. Uiteindelijk zijn ze met hun rallye 1.3 uit 1967 vertrokken waar ook nog al wat aan mankeerde. Ondertussen heeft een Mercedes er achter op gezeten, zijn ze zelf geslipt en rechtsvoor flink gebutst, koppelingskabel gebroken, watertemp op 90 graden, matige kachel, naar beneden zakkende ruit en nog wat dingen. Ik heb bewondering voor hun doorzettingsvemogen. Gisteravond zaten ze toch in Tsjechie aan het bier.
Bob Mesman

Re: Fulvia en de Winter Trial

Unread post by Bob Mesman »

Nu we het hier toch over hebben, de laatste jaren is er in drie of vier weken een verslag uitgezonden van de Winter Trial. Kan iemand van jullie dit wellicht digitaal opnemen wanneer dit uitgezonden wordt? Hier in Stockholm kan ik namelijk alleen programma's van de publieke omroepen via internet kijken.
Lolke

Unread post by Lolke »

De fulvia van Henri heeft het geweldig gedaan. Complimenten, Huib!
We zijn 11e overall geworden en 2e in onze klasse. Er staan foto's op de site http://www.fulviacoupe.com en ik zal daar binnenkort ook een verslag plaatsen.

groeten,
Lolke
Huib

Unread post by Huib »

Complimenten voor jou en Henri!!!

Toch een prestatie om met minimaal verschil juist achter Gijs van Lennep (op Porsche) te finishen.

En dat met een absoluut standaard 1300 S1 koepeke. Koepeke is zelfs nooit gerestaureerd maar was wel in orde en in balans.
Henri

Unread post by Henri »

We zijn ook zeer tevreden met het resultaat ! Zeker gezien de standaard Fulvia 1,3 S Coupe.

By the way: Vorig jaar heeft iemand zijn Fulvia (rally aangepast) verkocht omdat hij vindt dat een Fulvia niet voor het 'grote' werk toereikend is. Ik wil dan wel eens weten wat het 'grote' werk dan is als 7 dagen rijden met 6 dagen continue ijs en sneeuw bij temparaturen tot -15 met nauwelijks te halen tijdlimieten niet groot genoeg is.

groet,
Henri
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”