Moer van wiellager achteras.

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Ron linssen

Moer van wiellager achteras.

Unread post by Ron linssen »

Ik heb geprobeerd om de moer van het wiellager los te krijgen met een pneumatische luchthamer. Dit omdat ik de achterste schijven wil loshalen om de handrem te reviseren. Met de pneumatische luchthamer lukt me dit niet. Kan het zijn dat ik een lange hefboom moet gebruiken en dat de moer alleen met grote kracht los te krijgen is ?

Groeten Ron.
koos

Re: Moer van wiellager achteras.

Unread post by koos »

Met een luchtsleutel kun je hem niet los krijgen ,ik gebruik een buis van een meter lang als hefboom en dit lukt wel.
gr koos
Huib

Unread post by Huib »

Ik doe het wel met de luchtsleutel maar dan met een zeer zware 3/4 inch, minimaal 10 bar luchtdruk en dikke slangen met de grote nippels. Is in een fractie van een seconde los.

De bokken moeten wel onder de as staan en niet onder de carrosserie anders worden de klappen van das Luftwaffe opgegeten door de veren.

De grote ring die het lager opsluit kan moeilijker zijn. Vanwege de grote diameter vertaalt de geringste roest of braampjes zich al naar een heel groot koppel. De stalen S1 opsluitringen gaan dan meestal toch wel vlot los met das Luftwaffe maar de S2 opsluitringen zijn van iets wat op karton lijkt. Je maait zo de tanden er af.

Overigens de boel wel weer vastzetten met minimaal 30kgm.
Ron linssen

Ik probeer ergens een grote buis vandaan te halen, zodat het moment groter wordt. Ik denk dat de luchtsleutel die ik heb niet voldoende is. Ik neem aan dat ik de moer gewoon linksom moet draaien, gezien het feit dat de moer niet los ging begon ik ook daar al aan te twijfelen.

Bedankt voor jullie reactie.
Peter Coolsma

Unread post by Peter Coolsma »

Links- of rechtsom - da's een goeie. Logisch redenerend zou dat L/R moeten verschillen om loslopen uit te sluiten. Zou ik inderdaad even heel zeker willen weten in jouw plaats!
Peter

Unread post by Peter »

Ron, ga gelijk maar voor een twee meter buis.
koos

Unread post by koos »

De linker en de rechter moer hebben een normale draad ,dus linksom los!
Gr koos
Ron linssen

Zoals alweer bedankt voor jullie info.

Ron
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”