uitlaat

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Johan De Meester

uitlaat

Unread post by Johan De Meester »

Hebben jullie dat ook ? Bij elke bobbel in de weg krijg ik een klap op de bodem ik denk door de uitlaat, maar wanneer iemand meerijdt heb ik het bij iedere naad in de weg en in Belgie hebben we er véél van. De uitlaat is nieuw en ziet er goed gemonteerd uit, alles hangt aan nieuwe rubbers en ligt nergens speciaal dicht bij de bodem of achteras. En toch iedere keer een dreun, ben ik nu alleen opgezadeld met een Fulvia klopgeest !!
Huib Geurink

Klappen

Unread post by Huib Geurink »

Ik krijg ook klappen, maar dan op m'n kop van m'n vrouw, wanneer ik pikzwart thuis kom.

Paar jaar geleden kwam ik in de winter terug uit Italie. Na 7 uur voor de Gottard in de file gestaan te hebben, kon ik eindelijk doorrijden. Nou, mooi mis. Flink geroffel. Ik meen me te herinneren dat ik dacht dat het een homokineet was. Ik had geen zin om 's nachts in de kou en de sneeuw uit te stappen en onder de auto te kruipen. Dus met een slakkegangetje naar Breda gereden. Achteraf bleek de uitlaat tegen de bodem te roffelen. Als de auto en vooral de subframe bevestiging rot is en de auto in tweeen begint te scheuren, kantelt het subframe en tikt de uitlaat tegen de bodem. Volledig ongevaarlijk dus. Ik had gewoon plank gas naar huis kunnen scheuren.

Als je achter de auto staat pak dan eens de uitlaat beet en schud hem flink heen en weer, op en neer om te kijken of ie ergens raakt.

Wat ook wel eens gebeurd is dat de achteras tegen de uitlaat komt. Kans is groot dat de remleiding daarbij plat gaat.

Komt je subframe niet tegen de bodem?
Johan De Meester

Re: Klappen

Aan die achteras heb ik ook al gedacht. Een rot subframe zou me zeer sterk verwonderen toen ik die auto kocht (2 maand terug) kreeg ik de foto's mee van alle herstellingen, en dat frame hebben ze wel degelijk flink aangepakt ook op de autokeuring is alles pico bello bevonden, dus...
Die eerste dwarse knalpot hangt aan een naar mijn mening nogal lange platte rubber en of die origineel is weet ik niet maar wel nieuw, misschien is hij te slap zodat de uitlaat gaat dansen !
Het groot probleem is dat je hier geen garage vindt die de moete wil doen om eens ernstig te kijken
wat er aan de hand is, niemand heeft tijd en telkens wordt er wel een of andere smoes bedacht.
Ik zal zelf op de rug moeten vrees ik !!
By de way Huib een fantastische tip van jou om die versnellingsbak te verversen met Millers Oil, schakeld echt een stuk beter. Alleen hebben ze me bij de Alfa Romeo garage verwittigd dat olie-verlies het gevolg zal zijn door de iets dunnere olie te gebruiken en ik vrees dat ze geljik krijgen. Maar bon liever schakelen dan kraken.
My god i love this car, Johan
Huib Geurink

Je zou een keer hier in Breda langs moeten komen.

Het is normaal dat de versnellingsbak een beetje "zweet". Als er echt sprake is van olieverlies is er iets niet goed en zou je het verlies hoogstwaarschijnlijk ook hebben met de normale olie, zeker wanneer die op temperatuur is.
Johan De Meester

Wat, heb jij dan ook een adres ? ;-) Handig àls ik eens in de buurt ben
Hoe dan ook die bak hou ik in de gaten.
Huib Geurink

Adres

Ik stuur je het adres met plattegronden wel per email toe.
Jan

Re: uitlaat

Unread post by Jan »

Beste Johan,
ik vermoed dat je in België woont. Als je niet op je rug onder uw Fulvia wil ken ik een zeer goed garagehouder bij Btrussel die dergelijke zaken wel ernstig neemt en er meestal een oplossing voor vind.
Groeten,
Jan
pr

Re: uitlaat

Unread post by pr »

ligt de schakelbak niet los? pookbevestiging / stangen
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”