Een verkoper is iemand die veelbelovend binnenkomt en met veel beloftes weggaat.
Nieuwe koepekes met fabrieksgarantie zijn al bijna 30 jaar niet meer te koop.
Een koepeke restaureren, dus weer als nieuw maken, is een nieuwe auto met de hand maken. Iedere autofabrikant is er intussen achter dat je dat niet moet doen, maar dat je autootjes aan een lopende band moet maken omdat het anders te duur wordt.
En dat met de hand weer opnieuw maken gaat dan ook nog eens op de meest inefficiente manier. Ipv dat je alle onderdelen nieuw en schoon keurig gesorteerd krijgt aangeleverd, krijg je nu enkel bakken losgestort spul terug van de verzinkboer. Al die vieze gore kapotte verroeste onderdelen moeten schoongemaakt en gerepareerd worden. Moet naar de straler, de draaier, de spuiter etc etc. Dan is er een schoonmoeder weer ziek of de hond overleden. Kortom, kost dus 2x zoveel als een overeenkomstige auto van de lopende band. Als je minder dan 30.000 hebt betaald is ie niet als nieuw. Als je het wel hebt betaald is dat trouwens ook geen garantie.
kan niet boven 4.500 tpm
Re: kan niet boven 4.500 tpm
"Volgens verkopers alles in nieuwstaat..."
Oh dear. Sounds familiar... Hoop voor je dat 't meevalt! Sowieso inderdaad goed om Huib de auto een solide "going-over" te laten geven. De meeste vorige eigenaren strandden vaak in de goede bedoelingen met hun oplap/opknapwerk. In elk geval welkom met je auto bij onze zottenclub!
Oh dear. Sounds familiar... Hoop voor je dat 't meevalt! Sowieso inderdaad goed om Huib de auto een solide "going-over" te laten geven. De meeste vorige eigenaren strandden vaak in de goede bedoelingen met hun oplap/opknapwerk. In elk geval welkom met je auto bij onze zottenclub!
Ik heb ongeveer een maand gezocht en dit was de beste (denk ik) die ik kon vinden, ook de duurste. Maar bij lange na geen 30.000, hij hoeft ook niet als nieuw te zijn, maar veilig en operationeel. Wat Peter ook zegt: een technische going-over met als uitkomst:
-wat direct aan te (laten) pakken
-zelf te doen
-en te verwachten.
Overigens is de auto verder mooi en solide, de bak voelt en schakelt goed, de auto trekt geweldig, remt echt goed, de sound is super. Mooi origineel lichtmetaal, originele ruitenwissertjes, bleu agnano jasje en een beige (kunst)leren binnenwerkje met een nieuw houten stuurtje en naaf, want hoe mooi ik de Fulvia en andere lancia's ook vind, dat plastic fulvia-3 stuur is echt te lelijk voor woorden.
-wat direct aan te (laten) pakken
-zelf te doen
-en te verwachten.
Overigens is de auto verder mooi en solide, de bak voelt en schakelt goed, de auto trekt geweldig, remt echt goed, de sound is super. Mooi origineel lichtmetaal, originele ruitenwissertjes, bleu agnano jasje en een beige (kunst)leren binnenwerkje met een nieuw houten stuurtje en naaf, want hoe mooi ik de Fulvia en andere lancia's ook vind, dat plastic fulvia-3 stuur is echt te lelijk voor woorden.
IK heb ooit eens een Fiat gehad met het zelfde euvel, echter zonder stotteren. Bleek dat de vloermat dubbelgevouwen achter het gaspedaal verdwenen was.................. ding kon daarom gewoon niet harder.
Kan het dus niet gewoon ergens bij de gaskabel zitten?
Succes!
Marco
Kan het dus niet gewoon ergens bij de gaskabel zitten?
Succes!
Marco
Rivieren principe
Nog even over het rivieren principe. Is eigenlijk geen rivieren principe maar een file principe. Als ik van Breda naar Turijn rijd, sta ik minder in de file dan van Breda naar Zandvoort.
40x Fulvia Coupe
Rolf, Enorm leuk dat je van plan bent om naar het Zandvoortse te komen, zou alleen een andere dag ervoor Kiezen ben bang dat die andere 39 Fulvia rijders niet op maandag komen. Ik heb al een doom scenario gehoord dat ze het tekort met Delta’s willen opvullen.
Delta, leuke auto maar ik zou niet weten wat ik met mijn Fulvia op hun verjaardag zou moeten gaan doen, maar goed ik moet me ook maar eens voor aanmelden….
40x Fulvia Coupe...30 beta's, en een paar Mean Machines
...Oeps...net op de site gekekeken van LCN.......Wordt druk op de paddock, en ook nog eens de kans om een File te creëren op het circuit zelf…..Maar ook een kans om voor een twintig tal euro’s vrij te gaan rijden op het circuit….Volgens mij is een cursusrondje buiten zo’n Clubspecialdag op het Circuitpark al een stuk duurder…
Re: 40x Fulvia Coupe...30 beta's, en een paar Mean Machines
Volgens mij is een cursusrondje buiten zo’n clubspecialdag op het Circuitpark al een stuk duurder…dat is zeker weten een stuk duurder,ik heb me de laatste keer bij de clubspecial uitstekend vermaakt.
Dus grijp nu je kans.
Gr Koos
Dus grijp nu je kans.
Gr Koos
zet er een andere verdelerkap op, en 't probleem is waarschijnlijk verholpen
Cuno
Cuno