België +1 - Nederland -1

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Bart Verbeek

België +1 - Nederland -1

Unread post by Bart Verbeek »

Omdat Huib mijn Zagato van nieuwe gewrichten is aan het voorzien, moest ik dit weekend toch iets Lancia-gericht gaan doen: We hebben een Lanciaatje uit Westerland gaan wegkapen.

Een vriend van me was op zoek naar een leuke oldtimer, maar eentje die nog enkele koude winters aan werk bevatte. Een waar projectje dus.

Zijn vrouw was helemaal wild van een karmann Ghia, maar Rudi zag meer in 'iets Italiaans'.
Een Fulvia Zagato als mij zag hij wel zitten, maar die staan niet op elke hoek van het straat te koop.

Ik heb maar een half woord nodig en een internetverbinding en ik ga op zoek.

En jawel, een serie 1 van '70 gevonden, origineel Nederlandse auto, met het 'reservewieldeurtje', alu deuren en motorkap. Een ongelooflijk maagdelijk interieur, Cromodora's en al het glimwerk is prima staat. Echt waar een goddelijke wagen.

Hij staat al wel een dikke 15 jaar stil en qua plaatwerk moet onderste 10cm heruitgevonden worden. Dus een totale restauratie dient zich aan.
Rudi zal dus wel te pas en te onpas zijn oor te luister leggen hier op het forum denk ik.

En ja zaterdag was het zover; met de trailer achter de wagen zijn we naar Westerland gereden. Een goeie 240km van Turnhout, op cruise control tegen 80km/u. Geen zorgen, gewoon keuvelen als viswijven, en laat iedereen maar voorbij steken.
Op de terugweg zag je de medeweggebruikers lippen "mooie Porsche", zich in alle mogelijke bochten wringen om toch maar een glimp op te vangen van onze of met hun camera "het gebeuren" even filmen. Ook een gehaaide zakenman in tweedehandsies wenste een snel bod te doen op een parking in de buurt van Purmerend. Onvermurwbaar hebben we onze nieuwe aanwinst over de grens gesmokkeld.

Als ik goed kan rekenen (en ze allemaal ken) zijn er nu in een straal van 20km rond Turnhout 3 Zagato's te vinden. Ik geloof nooit dat er ooit in België (en misschien ook in Nederland) zoveel Zagato's op zulke kleine oppervlakte in het wild rondreden (of gaan rondrijden)

Rudi succes met je nieuwe lief en zet de palmkes maar koud, want ik zal wat meer passeren de komende jaren denk ik!!!

een voorsmaakje:

Image
Image
Image
Huib Geurink

Re: België +1 - Nederland -1

Unread post by Huib Geurink »

Mooi mooi mooi

Een po di lavoro maar de moeite waard.
Erwin Zagato

Unread post by Erwin Zagato »

Ik had hem al een tijdje zien staan. Hij is in goede handen zo te horen. Beetje jammer dat een origineel Nederlandse Zagato wordt geexporteerd... We zullen hem missen :-)
Lucas Geheniau

Unread post by Lucas Geheniau »

Ha die Bart,

Hoeveel kilometer is het van Knegsel naar Turnhout? In Knegsel staan er vier................
2 S1 en 2 S2

Oepzz

Groets

Lucas
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Nou Lucas

Helemaal niet ver; een klein halfuurtje rijden (binnendoor wel te verstaan)
Ik denk dat ik eens een uitstapje naar Knegsel moet plannen, al was het maar om eens te gaan zien.
Alhoewel;
Rudi zijn nog te bouwen werkhuis is al reeds besproken voor 1x Zagato.
En meester Huib heeft me een wintervullend huiswerk gegeven zodat de voorkant van de wagen geen coup zou kunnen plegen en de onafhankelijkheid uitschreeuwen. Dit lijkt me toch niet zo onbelangrijk; dus toch even deze raad niet in de wind slaan.

Even voor de duidelijkheid; zijn het glimmende ingeschreven bolides; of roestige herinneringen in een wei vol bronstige stieren?

Dus als we de perimeter met een helft vergroten, zitten we met meer dan een verdubbeling van het aantal Zagato's. Zo gaat ie goed!
Lucas Geheniau

Unread post by Lucas Geheniau »

Nou helemaal eerlijk was het niet, in Knegsel staat een S1 en in Asten staan twee S2 's en een S1
In Asten is de stalling.

Van de vier zijn twee goede te maken . Helaas is er geen rijklaar, verre van dat zelfs. Het dagelijkse verkeer gaat met een S2 Berlina, niet zo mooi, maar wel goed.

Groets Lucas
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”