stroomverdeler, veertjes vervroeger

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Hein Reedijk

Re: stroomverdeler, veertjes vervroeger

Unread post by Hein Reedijk »

De vervroeger lijkt zijn werk behoorlijk goed te doen, dwz niet te snel te vervroegen. Vervelende is alleen dat mijn digitale stroboscoop wel netjes wil flitsen, maar niet goed toerental en contacthoek wil weergeven. De cijfers blijven heen en weer schieten; ik heb de toeren dan ook maar afgelezen op de toerenteller van de auto zelf.
Het apparaat werkte wel keurig op de 404 van mijn broertje, maar hij heeft een aangepaste elektronische ontsteking in zijn auto geinstalleerd, waarbij er nauwelijks stroom loopt door de puntjes. Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen? Er komt blijkbaar een 'vervuild' signaal van mijn contactpunten. Heb wel net de condensator vernieuwd, dus daar ligt het niet aan.
Groet, Hein.
Huib Geurink

Re: stroomverdeler, veertjes vervroeger

Unread post by Huib Geurink »

Ik kan zo ook niet direct een reden bedenken voor het heen en weer flitsen. Zit er niet een dempingsmogelijkheid op de stoboscoop?

Leuk trouwens dat je broer een 404 heeft. Die heb ik ook nog even gereden voordat ik m'n eerste Lancia (Flavia coupe) kocht. Als ik me goed herinner werden de 404, Flavia en BMW 2002 alle drie geintroduceerd op de show in Geneve in 1960.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”