Hallo,
Even vergeten in de vorige posting op te nemen.
Mijn richtingaanwijzerschakelaar op de stuurkolom is zwak. D.w.z. de schakelaar blijft niet goed in de ingeschakelde posities staan en maakt bijna geen contact meer.
Ik heb geen idee hoe het geheel er aan de binnenzijde uitziet en kan hier geen info over vinden. Hoe moet deze gedemonteerd worden? Ik heb geen idee wat voor sleutel op de ring moet passen.
Weet er verder iemand of er reparatiesetjes verkrijgbaar zijn of iets dergelijks? Of is het gewoon een kwestie van demonteren schoonmaken en weer opbouwen?
Met vriendelijke groet,
Lucas Agema.
Richtingaanwijzerschakelaar zwak
Re: Richtingaanwijzerschakelaar zwak
Beste Lucas,
Is het een 1 of 2e serie?, overigens kan je in beide gevallen de ring losschroeven, dan kan je hem losmaken (zit met stekker verbinding vast) in stuurhuis.
Dan als los is kan je het binnenwerk losmaken, opgelet op alle kogellagertje's.
Je zou hem kunnen schoonmaken en alle verbindingen nazien en daarna in de diverse lagers voorzien
van kogellagervet en dan terug monteren.
Succes,
Joop
Is het een 1 of 2e serie?, overigens kan je in beide gevallen de ring losschroeven, dan kan je hem losmaken (zit met stekker verbinding vast) in stuurhuis.
Dan als los is kan je het binnenwerk losmaken, opgelet op alle kogellagertje's.
Je zou hem kunnen schoonmaken en alle verbindingen nazien en daarna in de diverse lagers voorzien
van kogellagervet en dan terug monteren.
Succes,
Joop
Joop Dank je,
Het is een 1e serie 1500.
De ring moet dus redelijk makkelijk los komen begrijp ik?
Groet,
Lucas
Het is een 1e serie 1500.
De ring moet dus redelijk makkelijk los komen begrijp ik?
Groet,
Lucas
Hoi Lucas, de ring zou met een forse waterpomptang, enige voorzichtigheid en een stukje oude lap tegen het krassen los moeten kunnen komen. Ik vermoed dat e.e.a. sterk lijkt op de serie 1 Fulvia Coupe richtingaanwijzer. Als het ook van binnen hier op lijkt wijst het zich grotendeels vanzelf, ik had ook eerst geen idee maar heb de boel wel perfect afgesteld gekregen. Het kan zijn dat je het stuur een halve slag moet geven om een belangrijk stelschroefje op de stuuras te bereiken. Als je dat eenmaal gevonden hebt ben je al een heel eind.
De aanwijzer is losgekomen en vervolgens geheel gedemonteerd. Alles schoon en nieuw vet erin. Nokken op de stuuras afgesteld. Alles weer perfect.
Dank voor de aanwijzingen.
Met vriendelijke groet,
Lucas Agema
Dank voor de aanwijzingen.
Met vriendelijke groet,
Lucas Agema
Goed nieuws Lucas. Mooi spul eigenlijk ook om aan te werken. Ik ben niet zo ver gegaan alles uit elkaar te halen, maar da's wel de allerbeste manier natuurlijk.