kenteken weg
Re: kenteken weg
Volgens mij is het zo, dat als je maar 1 plaat mist, je zo een nieuwe plaat kunt laten maken. Dus zonder "1" erop. Vorig jaar een aanrijding gehad met mijn (dagelijkse) Citroen en is de verkreukelde plaat zonder problemen vervangen. Stan Wolken (ook bruine ) Fulvia coupé s2.
een verkreukelde plaat kan zo vervangen worden,bij vermissing komt er een nieuw kenteken en een een op de plaat
Gr Koos
Gr Koos
Precies, je moet dus altijd een plaat (hoe verkreukeld ie ook is) inleveren, anders kun je geen nieuwe plaat laten maken zonder het kenteken opnieuw aan te vragen (en dus volgnummer verhogen). Bedenk dat deze maatregel bedoeld is om fraude met kentekenplaten tegen te gaan door ervoor te zorgen dat er ten aller tijde geen dubbele platen in omloop komen.
Als je overstapt van gele op blauwe platen, moet je ze dan ook inleveren?
Bob,
als je van gele naar blauwe platen gaat krijg je, wanneer je auto ouder dan 25 jaar is (en dus belastingvrij), ook een nieuw kenteken. Inleveren van je oude platen hoeft niet. Mijn Fulvia had aanvankelijk (illegale) blauwe platen uit (vermoedelijk, nl. het jaar van invoering in NL)1985; deze heb ik nog steeds ergens liggen. Ik heb mijn kenteken-switch naar legale blauwe platen geregeld via een bekend bedrijfje in Rijswijk (NB). Wil geen reclame maken voor ze dus mail me evt. voor hun gegevens. Ze regelen het hele traject voor je, inclusief de nieuwe platen zelf.
als je van gele naar blauwe platen gaat krijg je, wanneer je auto ouder dan 25 jaar is (en dus belastingvrij), ook een nieuw kenteken. Inleveren van je oude platen hoeft niet. Mijn Fulvia had aanvankelijk (illegale) blauwe platen uit (vermoedelijk, nl. het jaar van invoering in NL)1985; deze heb ik nog steeds ergens liggen. Ik heb mijn kenteken-switch naar legale blauwe platen geregeld via een bekend bedrijfje in Rijswijk (NB). Wil geen reclame maken voor ze dus mail me evt. voor hun gegevens. Ze regelen het hele traject voor je, inclusief de nieuwe platen zelf.
In 1985 kon je nog gewoon bij elke Brezan op de hoek zoveel blauwe of gele kentekenplaten bestellen als je maar wilde, zelfs willekeurige andere kentekens.
De nieuwe regeling met de EU kentekenplaten en de duplicaatcodes is er nog maar kort.
Hier staat hoe je een klassiekerkenteken kunt aanvragen:
http://www.oldtimernederland.nl/index.p ... s=kenteken
Vrij simpel....
De nieuwe regeling met de EU kentekenplaten en de duplicaatcodes is er nog maar kort.
Hier staat hoe je een klassiekerkenteken kunt aanvragen:
http://www.oldtimernederland.nl/index.p ... s=kenteken
Vrij simpel....
Ikzelf heb blauwe platen, maar ik dacht dat dit misschien een goede oplossing zou kunnen zijn voor Bart, zonder veel kosten te hoeven maken om eerst een heel nieuw geel kenteken aan te vragen.
Zo'n kleine plaat kost je 65 euro's aan bekeuring.......
Dus uitsluitend met goedkeuring RDW mag je zo'n plaat voeren en dat is dus bijna altijd voor een Amerikaanse import auto
Joop
Dus uitsluitend met goedkeuring RDW mag je zo'n plaat voeren en dat is dus bijna altijd voor een Amerikaanse import auto
Joop