Hoek onderkant blok Fulvia
Hoek onderkant blok Fulvia
Weet iemand de hoek die de onderkant van een Fulviablok maakt (ongeveer he) als je hem ahw rechtop zet? Wil een verrijdbaar platform maken waarin ik het blok kan zetten, maar het is handiger als je dit af hebt voordat het blok eruit is natuurlijk. Ik zie wel eens foto's van dit soort platformpjes op internet, wanneer blokjes te koop staan.
Re: Hoek onderkant blok Fulvia
Ik snap niet precies at je bedoelt, Bob.
Motor ligt onder 45 graden. Dus als je hem rechtop zet maakt de onderkant een hoek van 45 graden.
Het is een nog al onhandelbare motor om makkelijk weg te zetten. Op z'n rug (dwz zeggen de uitlaatkant) leggen is het makkelijkste.
Motor ligt onder 45 graden. Dus als je hem rechtop zet maakt de onderkant een hoek van 45 graden.
Het is een nog al onhandelbare motor om makkelijk weg te zetten. Op z'n rug (dwz zeggen de uitlaatkant) leggen is het makkelijkste.
aha dus dat rechtop zetten ( het kleppendeksel horizontaal) heeft weinig zin dan? ik dacht omdat ik dat al een paar keer gezien had dat dat het makkelijkst was. Is moeilijk uit te leggen zonder foto, maar ik heb gezien dat mensen het blok op een plaatje met wielen eronder zetten, zodat het helemaal rechtop staat, en dat dan het carter ondersteund wordt door een v-vorm.
Rechtop neemt de motor wel de minste plaats in. Met een blok hout onder de motorsteun blijft ie ook keurig staan.
Als je iets verrijdbaars wilt hebben met de motor rechtop, dan zou ik toch iets bedenken wat je vast maakt aan de motorsteun of aan het blok zelf op de gaten waar anders de motorsteun zit.
Voor het reviseren van Fulvia motoren gebruik ik een motor bok op zwenkwielen. Middels een verloop maak ik de motor vast aan het ding. Tijdens montage kan ik de motor ook nog draaien.
Als je iets verrijdbaars wilt hebben met de motor rechtop, dan zou ik toch iets bedenken wat je vast maakt aan de motorsteun of aan het blok zelf op de gaten waar anders de motorsteun zit.
Voor het reviseren van Fulvia motoren gebruik ik een motor bok op zwenkwielen. Middels een verloop maak ik de motor vast aan het ding. Tijdens montage kan ik de motor ook nog draaien.