Dashboard-top

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Peter Coolsma

Dashboard-top

Unread post by Peter Coolsma »

Het zal vast al ergens gevraagd en beantwoord zijn, maar kon het met de zoekfunctie niet vinden: Ik heb een werkelijk puntgave serie 1 coupe zwarte dashboard-top te pakken gekregen, en wil 's gaan kijken hoe-die d'r op moet. Er steken twee boutjes uit aan de onderkant; wat moet ik allemaal verwijderen/losmaken wil ik bij de moertjes kunnen komen?

Het is nu echt puntjes-op-de-i tijd bij mijn auto. De oude top had slechts een paar hele kleine scheurtjes maar ik kon zo'n goede deal krijgen dat ik 'm maar gauw gekocht heb. Gebeurt maar een paar keer per jaar dat er 1 vrijkomt.

Bedankt alvast!
Arno Elert

Re: Dashboard-top

Unread post by Arno Elert »

Uit (omgeving) Arnhem, dat Dashboard..??

Gewoon op je rug de auto inkruipen, beide boutjes opzoeken en losmaken met een dop/ratel setje. Is net zo eenvoudig als het lijkt toen je het Dashboard in je handen had.
Thomas

Unread post by Thomas »

Heel eenvoudig... ik probeer altijd de kortste weg maar ik moet uiteindelijk altijd (tip van Huib) de toerenteller eruit halen om bij dat ene moertje te komen. Maar ik ben ook geen fervent yoga beoefenaar.
Peter Coolsma

Unread post by Peter Coolsma »

Arno... Yep. E60,- inclusief puntgave zonnekleppen (de mijne waren vergeeld en het spiegeltje was half vergaan). De E25,- benzine reken ik dan even niet mee, maar dan is het nog goedkoop. Als iemand trouwens echt lelijke scheuren in z'n top heeft, t.z.t. komt mijn oude top uiteraard beschikbaar - voor een mooi prijsje wegens het kleine scheurtje (stelt echt weinig voor) dat op de rand van het ding zichtbaar is. Ik denk aan drie of vier tientjes maximaal.

Ik denk dat ik er t.z.t. dan wel uitkom zo. Even wachten op mooi weer want werken in de parking wordt niet op prijs gesteld.
De zonnekleppen heb ik er wel net even ingezet. Viel me gelijk op dat de dakvoering -zichtbaar en voelbaar achter de hemel- naar beneden begint te komen. Ze heeft altijd weer leuke verrassingen voor me, die Emeralda...
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”