Afmeting olie-aftapplug
Afmeting olie-aftapplug
Weet iemand wat de afmeting is van de olie-aftapplug van een Fulvia? (ik heb een 2e serie, maar lijkt me niet uitmaken) Ik wil een olietemperatuurmeter gaan inbouwen, maar kan nu niet bij mijn auto, en wil niet twee keer alle olie eruit laten lopen, alleen om te kunnen kijken.
Re: Afmeting olie-aftapplug
Bob, waarom moet je je aftapplug eruit draaien om een olietemperatuurmeter in te bouwen?
omdat ik op internet gevers heb gevonden die je in plaats van je originele aftapplug kunt draaien, hoef je niet in je blok te boren en schroefdraad te tappen. Moet ik alleen nog wel weten of die passen.
Dan snap ik waarom je dan twee keer je olie moet aftappen. Kan de maat voor je opmeten, maar ik woon niet bij mijn autootjes zoals wellicht sommigen. Duurt een weekje.
De 1600's hebben de olietemperatuurplug in het huis voor het oliefilter bij je oliedrukmeter. Ik heb wel eens een 1300 blok gezien met hier een gewone plug in. Deze eruit en sensor erin (m14 of m16). Dit zou mooier zijn dan aan je aftapplug. Voor je het weet heb je een draadje aan je pijlstok hangen.
Wat ook kan is hem bij je druksensor bouwen. Deze heeft standaard m10 draad. T-stukje ertussen en een temp sensor erbij. Die zijn namelijk ook in m10 te krijgen.
Ik neem aan dat je conrad in rotterdam gevonden hebt als internetwinkel voor sensors.....
Gr. Peter
De 1600's hebben de olietemperatuurplug in het huis voor het oliefilter bij je oliedrukmeter. Ik heb wel eens een 1300 blok gezien met hier een gewone plug in. Deze eruit en sensor erin (m14 of m16). Dit zou mooier zijn dan aan je aftapplug. Voor je het weet heb je een draadje aan je pijlstok hangen.
Wat ook kan is hem bij je druksensor bouwen. Deze heeft standaard m10 draad. T-stukje ertussen en een temp sensor erbij. Die zijn namelijk ook in m10 te krijgen.
Ik neem aan dat je conrad in rotterdam gevonden hebt als internetwinkel voor sensors.....
Gr. Peter
Ik heb ook zo'n T stukje gemaakt, en daarin een tweede druksensor (een binaire, open of dicht) geschroefd en aafgesloten op het handremlampje. Dat valt meer op dan het metertje. Daar zit je tenslotte niet constant op te kijken.
Bij mij is ooit op volle vaart, in het donker, het oliefilter eraf geploft zodat ik ineens helemaal zonder olie zat. Hoop werk geweest, incl andere krukas.
Moet je de temperatuursensor niet voor de pomp monteren?
Bart
Bij mij is ooit op volle vaart, in het donker, het oliefilter eraf geploft zodat ik ineens helemaal zonder olie zat. Hoop werk geweest, incl andere krukas.
Moet je de temperatuursensor niet voor de pomp monteren?
Bart
Hey Bart,
Ben ook voorstander van verklikkerlampje voor te lage oliedruk. Heb deze dan ook gemonteerd, maar dan stap2: 1 lampje voor de neus van mij, 1 voor de neus van de bijrijder. En die laatste kijkt wel naar het dashboard als je met te weinig olie hard door de bocht gaat....
Over de locatie t.o.v. de pomp: standaard zit ie ook naast je drukmeter.
Gr. Peter
Ben ook voorstander van verklikkerlampje voor te lage oliedruk. Heb deze dan ook gemonteerd, maar dan stap2: 1 lampje voor de neus van mij, 1 voor de neus van de bijrijder. En die laatste kijkt wel naar het dashboard als je met te weinig olie hard door de bocht gaat....
Over de locatie t.o.v. de pomp: standaard zit ie ook naast je drukmeter.
Gr. Peter
zover alvast bedankt, ik heb zelf niet zo'n bezwaren met die aftapplug hoor, kwestie van zorgvuldig wegwerken van dat draadje, en is wel erg makkelijk inbouwen.
Nee ik heb die sensor gevonden bij dutchpowertrading.nl, is een bedrijf voor rallysport. Is een VDO sensor, net als het metertje dat ik op het oog heb.
Nee ik heb die sensor gevonden bij dutchpowertrading.nl, is een bedrijf voor rallysport. Is een VDO sensor, net als het metertje dat ik op het oog heb.
aha, daar had ik nog niet aan gedacht. Neem ik mee in de overweging. Die t-stukken, kun je die ergens kant-en-klaar kopen, of is dat het betere doe-het-zelf werk?