Logootje in kleuren
Logootje in kleuren
Heeft er iemand een list om opnieuw verchroomde Lancia logo's voor op de gril opnieuw van de donkerblauw achtergrond kleur te voorzien?
Het enige wat ik kan bedenken is met 6 brillen op en een micropenseeltje de boel donkerblauw te verven.
Maar ik kan met niet voorstellen dat men die logoos ook zo maakte.
Het enige wat ik kan bedenken is met 6 brillen op en een micropenseeltje de boel donkerblauw te verven.
Maar ik kan met niet voorstellen dat men die logoos ook zo maakte.
Re: Logootje in kleuren
Ik kan wijzerplaten van horloges bijwerken zonder dat je er later iets van ziet dus geef maar mee de volgende keer...
Heel graag, maar ik kan me toch niet voorstellen dat ze zo die dingen in serie maakten.
Die dingen zijn in relief. Het verchroomde zit verhoogd. Het blauwe zit verzonken.
Wat zou kunnen is het hele zaakje blauw spuiten. Het er weer af halen waar je het niet wilt en dan verchromen.
Of eerst alles verchromen, dan de voorkant in een dun laagje was of zoiets drukken. Dan blauw spuiten. Laten drogen. Was er af wassen.
Die dingen zijn in relief. Het verchroomde zit verhoogd. Het blauwe zit verzonken.
Wat zou kunnen is het hele zaakje blauw spuiten. Het er weer af halen waar je het niet wilt en dan verchromen.
Of eerst alles verchromen, dan de voorkant in een dun laagje was of zoiets drukken. Dan blauw spuiten. Laten drogen. Was er af wassen.
Als het spul al verchroomd is, gewoon blauw spuiten, pakweg 10 minuten tussen de laagjes (drie a vier). Dan met een licht in thinner gedrenkte lap HEEL voorzichtig de lak wegpoetsen waar je die niet hebben wilt. Chroom lost niet op in thinner lijkt me! Alternatief is om met modelbouwlak rond het uitstekende relief heen te penselen. Nadeel is dat je voor het spuiten gewoon autolak kunt gebruiken en voor het hand-schilderwerk niet.
Houdt de verf wel op chroom?
Bij zink gaat de verf er even hard weer af als dat je hem er op spuit tenzij je een speciale primer gebruikt.
Bij zink gaat de verf er even hard weer af als dat je hem er op spuit tenzij je een speciale primer gebruikt.
Goeie vraag. Eerst een "nevelig", niet-dekkend laagje als ondergrond en na 10 minuten de eerste dekkende laag zal denk ik wel lukken.
We kunnen het ook aan de www.restochroom.nl boys vragen.
Ze hebben trouwens op hun site onder kunststofverchromen een plastic Lancia logo als voorbeeld, maar niet ingekleurd.
Ze hebben trouwens op hun site onder kunststofverchromen een plastic Lancia logo als voorbeeld, maar niet ingekleurd.
Re: Logootje met de hand
Ik heb het dit inderdaad gewoon met een mini-mini-penseeltje en een potje
bouwpakettenlak (die heel aardig in de buurt komt van lanciablauw) gedaan.
Zowel het Lancia grillelogo als het 1.3S schildje, ziet er best goed uit en het zit
er inmiddels al weer dik 4 jaar op...
Vaste hand en een arendsoog toch wel een pré.
Sterkte
Carlo
bouwpakettenlak (die heel aardig in de buurt komt van lanciablauw) gedaan.
Zowel het Lancia grillelogo als het 1.3S schildje, ziet er best goed uit en het zit
er inmiddels al weer dik 4 jaar op...
Vaste hand en een arendsoog toch wel een pré.
Sterkte
Carlo
Tuurlijk, het kan best. Mooi dat het goed gelukt is. Nadeel van modelbouwlak (terpentine-basis) is dat het niet zo knetterhard wordt als autolak (thinner-basis).
Heb vanmiddag is wat verfafbijt op het blauwe achtergrondje gespoten. Blijft mooi zitten. Ik denk dat na het verchromen er met een kabouterkwastje emaille poeder op is gekwast. Toen in de oven.
Slechte nieuws is dat die kleur er dan waarschijnlijk niet meer is vanwege cadmium en andere verboden stoffen.
Goede nieuws is dat het blijft zitten bij opnieuw verchromen.
Spannend
Slechte nieuws is dat die kleur er dan waarschijnlijk niet meer is vanwege cadmium en andere verboden stoffen.
Goede nieuws is dat het blijft zitten bij opnieuw verchromen.
Spannend