Carterpandeksel

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Ron Linssen

Carterpandeksel

Unread post by Ron Linssen »

Hoi Huib,

op de foto, alwaar je in slaap gevallen bent onder de Fulvia, zie ik dat de stabilisatorstang los geschroeft is. Om de carterpan onder de auto te kunnen schroeven moet je de stabilisatorstang losschroeven, of niet ?. Ik heb namelijk een fout gemaakt bij het wederom monteren van het motorblok op het subframe. Ik dacht lekke handig te zijn door de motor goed te kunnen optillen aan de randen van het blok (daar waar de carterpan opgeschroeft moet worden). Toen ik echter de carterpan erop wilde schroeven kwam ik erachter dat de stabilisatorstang in de weg zat.
Ik heb de carterpan er nog steeds niet opgeschroeft daar het subframe nog onder de auto gemonteerd moet worden en ik hem dan pas goed kan opkrikken.
Het heeft me hoop gegeven, tenminste als ik de foto goed bekijk zie ik dat de stabilisatorstang los is geschroefd om de pan eronder uit cq er weer op de schroeven, dat ik het bij het juiste eind heb dat dit dejuiste manier is.
Ik hoor het wel.
Huib Geurink

Re: Carterpandeksel

Unread post by Huib Geurink »

Klopt.

Soms zit ook een subframebalkje een beetje in de weg. Dat kun je oplossen met een krikje onder het differentieel en een beetje opkrikken
Ron Linssen

Re: Carterpandeksel

Unread post by Ron Linssen »

Dank je Huib.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”