Nog meer motortjes stuk: mijn ruitenwissermotor.
Nu afgelopen penrite zonder ruitenwissers gereden. Ik heb een tweede serie ruitmechanisme in een s1 gebouwd. Ik wil niet dat me dit nogmaals gebeurt. Wil de motor vervangen door een hedendaagse motor. Heeft iemand een idee uit wat voor auto ik een motor kan pakken die qua ruimte en orientatie zou passen? Mooist zou een frans of italiaans fabricaat zijn.
Dank je!
Peter
Alternatieve ruitenwissermotor
Re: Alternatieve ruitenwissermotor
Ruitenwissermotors gaan normaal zelden kapot. De kapotte die ik heb gezien was omdat er water in was gelopen. Zitten de rubbers waar de asjes naar de wissers doorheengaan wel goed? Zit het viltje er wel tussen?
Ik ben ook benieuwd of er alternatieven zijn.
Ik ben ook benieuwd of er alternatieven zijn.
Ik zal inderdaad bij het demonteren goed kijken of alles wel goed zat. Volgens mij zat dat allemaal netjes.
Wellicht dat het een elektrisch probleem is. Ik heb de contactjes in motor anders vastgesoldeerd om die vreemde schakeling met twee schakelaars te voorkomen. Ik had ook de draden naar van de motor naar de 6 polige stekker verlengd. Mijn ervaring was dat als je eenmaal de motor erin had, je daar ook nog lastig zat. Oftewel gecustomized hoeft niet altijd beter te zijn. Ik stuur een update als ik hem eruit heb....
Maar, vraag blijft nog steeds of iemand suggesties heeft voor alternatieven. Lijkt me heerlijk om een probleem op een ritje in Frankrijk oid naar een frans garagetje te gaan om een ruitenwissermotortje te vervangen.
Wellicht dat het een elektrisch probleem is. Ik heb de contactjes in motor anders vastgesoldeerd om die vreemde schakeling met twee schakelaars te voorkomen. Ik had ook de draden naar van de motor naar de 6 polige stekker verlengd. Mijn ervaring was dat als je eenmaal de motor erin had, je daar ook nog lastig zat. Oftewel gecustomized hoeft niet altijd beter te zijn. Ik stuur een update als ik hem eruit heb....
Maar, vraag blijft nog steeds of iemand suggesties heeft voor alternatieven. Lijkt me heerlijk om een probleem op een ritje in Frankrijk oid naar een frans garagetje te gaan om een ruitenwissermotortje te vervangen.
Hoi heren
Bij mij was ook de motor stuk en heb hem vervangen door eentje uit een Flavia (2000?). Past er zo in. En het is nog een sterker motortje ook, en blijkbaar is de overbrengverhouding ook iets anders, want ik heb nu standje hard en standje heel hard. Het was een hele verbetering. Zo erg, dat ik al een tijd lang loop te broeden op een intervalstand.
Bart
Bij mij was ook de motor stuk en heb hem vervangen door eentje uit een Flavia (2000?). Past er zo in. En het is nog een sterker motortje ook, en blijkbaar is de overbrengverhouding ook iets anders, want ik heb nu standje hard en standje heel hard. Het was een hele verbetering. Zo erg, dat ik al een tijd lang loop te broeden op een intervalstand.
Bart
Interval schakelaar "Onbetaalbaar"
Ik heb een hele mooie “Interval schakelaar”, zo bijzonder dat ik haar ook niet met iemand zou willen delen. “Juist” het is mijn vrouw, zij heeft dus liever géén druppeltjes op de voorruit en ze weet de knop voor de waterswaaiers dan ook prima te vinden dus als de waterswaaiers hun werk hebben gedaan en hun weg vervolgen met een onaangenaam geluid over de droge voorruit, doet zij deze dan ook weer netjes uit.
Zij hoefde enkel maar zo hard te werken omdat ik had verzuimd een verse laag Rain-X op de voorruit te plaatsen, normaal gesproken rij ik dus met die Rain-X rond en als je deze lagen goed opbrengt werkt het echt perfect omdat de waterdruppels dan géén idéé meer hebben waar ze zich moeten vasthouden
Zij hoefde enkel maar zo hard te werken omdat ik had verzuimd een verse laag Rain-X op de voorruit te plaatsen, normaal gesproken rij ik dus met die Rain-X rond en als je deze lagen goed opbrengt werkt het echt perfect omdat de waterdruppels dan géén idéé meer hebben waar ze zich moeten vasthouden
Originele Fulviaatjes.
Ja ja, het begint met de ruitenwissermotor, en voor je het weet is de mooie V4 van Vincenzo vervangen door een Toyota Starlet aggregaat........
De bedrijfszekerheid zal daardoor zeker toenemen, vergeet ook niet het Toyota embleem erop te zetten.
Lucas
P.S. Ik heb nog wel een origineel motorke ergens liggen.
Ja ja, het begint met de ruitenwissermotor, en voor je het weet is de mooie V4 van Vincenzo vervangen door een Toyota Starlet aggregaat........
De bedrijfszekerheid zal daardoor zeker toenemen, vergeet ook niet het Toyota embleem erop te zetten.

P.S. Ik heb nog wel een origineel motorke ergens liggen.
Ik vind modificatie van een Fulvia met onderdelen uit een Flavia wel iets anders dan een Toyota!
Per slot van rekening heeft de Fulvia al vanaf het ontwerp sterk op de Flavia geleund.
Per slot van rekening heeft de Fulvia al vanaf het ontwerp sterk op de Flavia geleund.
Sorry Bart,
Flavia parts zijn toegestaan!
Ik heb nog een goed 2000 i.e. blok liggen, is misschien een optie als de motor van mijn Fulvia berlina voor de tweede keer vastloopt....
Groetjes,
Lucas
Flavia parts zijn toegestaan!
Ik heb nog een goed 2000 i.e. blok liggen, is misschien een optie als de motor van mijn Fulvia berlina voor de tweede keer vastloopt....
Groetjes,
Lucas
Flavia parts
als het dan toch mag: Heeft iemand nog ergens aluminium torens van de voorophanging? Die zou ik graag overnemen.