onderste draagarm tweede serie

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Huib Geurink

Re: poly-urethaan?

Unread post by Huib Geurink »

Onderste bussen lijken op de bussen zoals ik ze een aantal jaren geleden maakte en dan met chromax binnenbus
Peter

Unread post by Peter »

Huib, graag deel ik in je kosten om een setje te laten maken in PET.
Peter

Unread post by Peter »

Wellicht zijn ze inderdaad van je, Huib! Moest echter wel bussen laten draaien om de eerste serie smeernippel-as er juist in te krijgen (2e serie draagarmen).
Huib Geurink

Als ze van mij zijn, zijn ze van wit POM (hard plastic, harder dan Nylon 6) en past de S1 bout met nippel zo in de meegeleverde chromax binnenbus. Gezien het vet wat ik gebruik rood is, zien ze na het smeren er vaak rood uit. Vandaar dat ik het op de foto niet helemaal goed kan beoordelen.

Als ze rood zijn zijn ze vermoedelijk van polyurethaan en zijn dus silentblocs. Ik snap dan niet waarom je de S1 bout met nippel er in wilde krijgen. Silentblocs hoeven niet gesmeerd te worden. En ik snap ook niet waarom je een bus moest draaien want de S1 bouten zijn juist dikker dan de S2 bouten.

Kun je het alstublieft dank u wel zeer beleefd nog en keer uitleggen maar dan langzaam want ik word al een stukkie ouder.
Huib Geurink

Hard plastic bussen hebben het voordeel dat er geen meegevend rubber of polyurethaan in zit waardoor het strakker stuurt.

Hard plastic bussen hebben het nadeel dat er geen meegevend rubber in zit om toleranties op te vangen. Als je het goed wilt doen moet het dus altijd op maat gemaakt worden met micrometer precisie en in lijn geruimd worden. Gaat dus het beste als ik de alu torens en de draagarmen heb.
Peter

Unread post by Peter »

Hoi Huib, ook ik volledig van slag...
Ze zijn niet wit, maar rood. Wellicht heb ik nu gesmeerde silentblocks. Ik zal er nog eens induiken....
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”