Fulvia Coupe Diesel
Re: Fulvia Coupe Diesel
Maar even de tijd nemen om rustig weer te wennen. En je moet zowieso nog een paar honderd km wat rustig aan rijden. En dan kun je op een verlaten weg wat inhaalmaneuvers simuleren. Is verder geen haast bij.
Bochtje in de gaskabel. Bedoelen jullie hiermee dat hij een beetje slap hangt, rekening houdende met het kantelen van het blok ?
Ron.
Ron.
7000 toeren:
Bij mij liet de veer los (dat haakse stuk staal op je motor) die de gaskabel moet terugtrekken, dus ook naar 7000 toeren, (ik reed plusminus 40-50) door onmiddelijk de bak in zijn 4 te zetten en de koppeling te laten opkomen, zakte het toerental (door hoge belasting van de motor in de niet juiste versnelling)
Toen ze bleef huilen (klonk wel gaaf!), en de auto natuurlijk significant begon te versnellen (ik wist nog niet wat er aan de hand was) gauw de motor uitgezet, maar ja dan moet je wel net op een weg zitten waar dat kan.
Ik had geluk.
Boutje van dat haakse stukje staal (moertje lag netjes op de motor!) vastgezet.
zie
http://www.code-b.nl/kroatie2004/slides/M5110051.html
Daarna nog 3000 km gereden, geen problemen.
Ik denk ook dat Peter meer dan 7000 toeren heeft mogen horen (hoe klonk dat??)
Bob
Bij mij liet de veer los (dat haakse stuk staal op je motor) die de gaskabel moet terugtrekken, dus ook naar 7000 toeren, (ik reed plusminus 40-50) door onmiddelijk de bak in zijn 4 te zetten en de koppeling te laten opkomen, zakte het toerental (door hoge belasting van de motor in de niet juiste versnelling)
Toen ze bleef huilen (klonk wel gaaf!), en de auto natuurlijk significant begon te versnellen (ik wist nog niet wat er aan de hand was) gauw de motor uitgezet, maar ja dan moet je wel net op een weg zitten waar dat kan.
Ik had geluk.
Boutje van dat haakse stukje staal (moertje lag netjes op de motor!) vastgezet.
zie
http://www.code-b.nl/kroatie2004/slides/M5110051.html
Daarna nog 3000 km gereden, geen problemen.
Ik denk ook dat Peter meer dan 7000 toeren heeft mogen horen (hoe klonk dat??)
Bob
WRIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIE
Ongeveer.
Ongeveer.
Over en uit...
Motor is officieel gaar. Als jullie allemaal een klein beetje meebalen, wellicht helpt het...
Wordt een, noodgedwongen, totale revisie. Weet nog niet door wie/waar/wanneer. Het geluid was een symptoom van wijd-verspreid slijtage-onheil. "Geluk" dat het rij-seizoen toch een beetje voorbij is...
Wordt een, noodgedwongen, totale revisie. Weet nog niet door wie/waar/wanneer. Het geluid was een symptoom van wijd-verspreid slijtage-onheil. "Geluk" dat het rij-seizoen toch een beetje voorbij is...
Re: Over en uit...
Dit zijn dan de lagerschalen

Onder van rechts naar links de lagers van de drijfstangen 1, 2, 3 en 4.
Ze horen allemaal grijs te zijn. 1 zit al voor de helft op het koper. 4 is stik slecht. Laten we hopen dat de krukas nog te redden is.
Boven de onderste schaal van het middelste hoofdlager. Ook al niet fris.

Onder van rechts naar links de lagers van de drijfstangen 1, 2, 3 en 4.
Ze horen allemaal grijs te zijn. 1 zit al voor de helft op het koper. 4 is stik slecht. Laten we hopen dat de krukas nog te redden is.
Boven de onderste schaal van het middelste hoofdlager. Ook al niet fris.