heren,
De zaak is los... echter kan ik de bekrachtiger nog verder loshalen, daar het aan de binnen kant naar binnen kwam sijpelen. hij zit vol olie, en niet een beetje zwart... de binnenkant van de hoofdremcilinder is wel nog netjes. Hoe maak ik de bekrachtiger anders goed schoon?
of is het zo dat als ik nieuwe seals monteer de olie daar sowieso niet meer kan komen?? moet de bekrachtiger juist wel of niet met olie gevuld zijn?
groeten Yvo, Haarlem
hoofdremrevisie deel 2
Re: hoofdremrevisie deel 2
Hoi Yvo,
Bij mij zat de bekrachtiger ook vol olie en hij moet droog zijn. Als ik bij stationair draaien op de rem trapte, steeg het toerental, het membraam van de bekrachtiger was dus ook lek. Ik heb de cylinder en de bekrachtiger vervangen.
Als de binnenkant van de remcylinder mooi glad is, is meestal het vervangen van de seals afdoende.
Succes,
Lucas
Bij mij zat de bekrachtiger ook vol olie en hij moet droog zijn. Als ik bij stationair draaien op de rem trapte, steeg het toerental, het membraam van de bekrachtiger was dus ook lek. Ik heb de cylinder en de bekrachtiger vervangen.
Als de binnenkant van de remcylinder mooi glad is, is meestal het vervangen van de seals afdoende.
Succes,
Lucas
Re: hoofdremrevisie deel 2
okee bedankt voor de info,
maar hoe kom ik erachter of het membraan ook lek is? (mijn toerental stijgt niet bij het remmen) en moet ik dan de hele bekrachtiger vervangen?
groeten Yvo
maar hoe kom ik erachter of het membraan ook lek is? (mijn toerental stijgt niet bij het remmen) en moet ik dan de hele bekrachtiger vervangen?
groeten Yvo