hoofdremrevisie serie 2

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
yvo van der meulen

hoofdremrevisie serie 2

Unread post by yvo van der meulen »

in welke volgorde moet ik de hoofdremcilinder uit elkaar halen teneinde deze te reviseren (de olie komt ik de cockpit naar binnen) het gaat om een serie 2 fulvia coupe 1972.
en hoe krijg ik de remleidingen los. heb het al geprobeert met een brander maar dat heeft weinig zin...

groeten Yvo van der Meulen , Haarlem
koos

Re: hoofdremrevisie serie 2

Unread post by koos »

hallo Yvo
Als er al olie naar binnen lekt dan zit de rembekrachtiger ook vol olie,deze moet je dan ook goed schoonmaken/spoelen.
Probeer de remleidingen los te draaien met een goede griptang,de onderdelen uit de cylinder halen kan via de grote moer aan de achterzijde ,alles goed schoonmaken en nieuwe cupjes er in en het werkt weer perfect.
Gr.Koos uit Tuk
Lucas Geheniau

Unread post by Lucas Geheniau »

Oeps,

Als de olie naar binnen lekt, zal het membraam van de bekrachtiger ook wel ter ziele zijn.

Bij mijn Berlina heb ik ook een lekkende hoofdremcylinder gehad, als er hard geremd werd, klotste de olie in de bekrachtiger omhoog tot aan de vacuumslang, met als gevolg een wit rookgordijn waar James Bond trots op zou zijn....

Lucas
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Bij het uit elkaar halen van de rempomp niet vergeten de borgboutjes eerst te verwijderen. Ze zitten in de bodem van het reservoir.
Als het enkel met nieuwe cups gaat heb je veel geluk. Ik geef niet zoveel voor aluminium cilinderwanden die 30 jaar in de remolie, water, lucht, zuren van de rubbers hebben gestaan.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”