Lancia-"sightings" in de Dolomieten

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Peter Coolsma

Lancia-"sightings" in de Dolomieten

Unread post by Peter Coolsma »

Ben net terug van twee weken heftige cols kauwen - op de (ook Italiaanse!) racefiets. Dus even 1 woord voor iedereen die in september met de LCN die kant op gaat:

Watjes.
;-)

Heb een flink aantal Lancia's gezien - heel veel nieuwe, beige Yp's, een heel oude Delta - nog met chroom rond alle ruiten; ook beige, nog een donkerrode oude Delta in puike vorm (wanneer zie je hier nog eerste generatie Delta's - buiten een enkele Integrale?), giga-hoeveelheden Kappa-berlina's, Thema's, Dedra's etc.

Echt bijzonder was mijn eerste confrontatie met een Stratos in het "wild", een rode. Kwam met z'n venijnig spinnend Dino-V6-je een col af razen. Verder nog een behoorlijk gave rode Beta coupe gezien, maar geen FFF's. Ik zag wel vandaag op de andere weghelft op de A2 nog net de achterkant van een gele Flaminia Touring Convertible trouwens! Iemand van hier...?
hein reedijk

Re: Lancia-"sightings" in de Dolomieten

Unread post by hein reedijk »

Ik kom ook net terug uit Italie, meer regio Toscane/Umbria. Heb alleen een flavia coupe 2e serie gezien, verder ook geen FFF's.
Mijn eigen flavia berlina (1e serie) trok veel bekijks (bella macchina). Heeft het uitstekend gedaan. Alleen een beetje olie en koelvloeistof hoeven bijvullen. En de nodige euro 95 natuurlijk!
Het hele gezin heeft zich prima vermaakt; de kleintjes zijn al trots op 'de oude auto'.
Groet van Hein.
dj

Unread post by dj »

ja hoor,die gele is een van deze......http://www.vincenzo.nl/1024/whats4sale/ ... minia.html

roze kan ook wel denk ik.....
Bob Zwaenepoel

Unread post by Bob Zwaenepoel »

Bezocht de Abruzen ter hoogte van Rome. Veel Dedra's, Kappa's en in Rome verschillende Thesis'en.
Talloze oude Delta's en Prisma's. Eén Fulvia Berline en een Gamma Coupé. In Turijn een prachtige Beta Monta-Carlo. That's it. Had verwacht van er oa. meer Beta's tegen te komen. Uit de zeventiger jaren zie je enkel nog de oude Fiatjes 500 rondhuppelen. Lancia ? Blijkbaar uitgestorven.
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Jeminee Bob. Volgende keer even waarschuwen dan had ik je een boodschappenlijstje meegegeven. Er zijn daar streken waar ze al vanaf de 5e eeuw voor Christus zeer uitstekende olijfolie maken.
Henri

Unread post by Henri »

Na in mei de MM te hebben gevolgd en geen fulvia te hebben gezien (behalve die van Lolke en mijzelf), heb ik Huib's raad opgevolg en ben op zoek gegaan naar Lari (helaas geen koek gevonden Huib) ter hoogte van Livorno. Daarna door gereden naar Braciano (30km boven Rome), Napels, Verona en de Dolomieten. Leuke tochtjes in een dedra met CC.

Bij Livorno een fulvia 1,3 S 1e serie bekeken, maar die mocht niet worden verkocht zei de eigenaar (Citroën dealer) omdat ie in beslag was genomen door de politie. Deze fulvia stond er echter 2 jaar geleden ook al....... Vreemd verhaal dus.
In de buurt van Rome nog een aantal Fulvia's bezocht maar ook niet te koop. In de omgeving van Napels nog wel een Appia gezien.
Onderweg naar de Dolomieten halverwege Firenze zijn we een carosserie bedrijfje tegen gekomen. Daar stonden 2 fulvia's, een appia, 2 flavia's en een flaminia voor restauratie. Helaas allemaal van klanten en (nog) niet te koop.
In de Dolomieten zelf zijn we net als jullie niets tegen gekomen op wat oud duits spul na. Ik weet nog wel aan de voeten van de Dolomieten een Fulvia 2e serie te staan. De eigenaresse wil haar nog niet verkopen helaas. Ga het volgend jaar mei nog maar eens proberen.
Er is dus nog wel oude glorie, maar het wordt schaarser lijkt de conclusie te zijn.

Groet,
Henri
Jorn van Beckhoven

Re: Lancia-"sightings" in Frankrijk

Unread post by Jorn van Beckhoven »

Maar dan Frankrijk afgelopen voorjaar een echte eerlijke ooit rode Fulvia S2 Sport met lichte rv schade en de laatste CT sticker uit '81, toen een klap gehad en in het hoge gras geparkeerd!

Ik heb sowieso het idee dat er in de jaren 60/ 70 redelijk wat Lancia verkocht is in Frankrijk alleen staat het meeste verborgen in schuren ed.

Groet,
Jorn
ramon Veelo

Re: Lancia-"sightings" in Frankrijk

Unread post by ramon Veelo »

In juli naar Italie geweest met Koos van der Linden en onderweg van het gardameer naar Bassano del Grappa ( klein dorpje achter Bassano is een Touring-expositie in een automuseum waar ik de naam van ben vergeten) kwamen we 2 fulvia 3 coupetjes tegen.

Eentje te koop, mooi gespoten, maar slecht opgeknapt en op de bekende plekken haarscheurtjes en eentje op de parkeerplaats van een bedrijf. Deze was duidelijk in gebruik, gezien de keuringsticker van 2004.

Wij gaan met ons coupetje mee met de LCN, dolomieten, here we come!!!
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”