Flavia coupe bij Hofstad classics executieveiling
Flavia coupe bij Hofstad classics executieveiling
Ben vanmiddag naar de veuling geweest, en heb de Flavia coupe bekeken, de auto was nog een stuk slechter dan ik verwachtte na de omschrijvingen van een aantal mensen, ik vermoed dat de wagen de laatste maanden buiten heeft gestaan of zoiets, bijna overal zat roest van beginnend t/m volledig doorgerot. Groot was dan ook mijn verbazing toen de auto alsnog voor een hamerbedrag werd afgeslagen van EURO 3,500 (op het oog een particulier wat inhoudt dat er nog eens 40% bovenopkomt aan BTW en opgeld) al met al een flinke prijs voor de wagen.
Zouden ze weer meer geliefd worden?
Jorn
Zouden ze weer meer geliefd worden?
Jorn
Re: Flavia coupe bij Hofstad classics executieveiling
Vreemd, want bij Hofstad stond de auto op het laatst voor 3400 euri te koop.... Hier heeft iemand zich verkeken.
Ik denk dat ze hiermee nog meer onderschat worden; ik heb de auto gezien en ik kan niet geloven dat iemand die er ook maar iets verstand van heeft dit bedrag ervoor neerlegt. Waarschijnlijk zal de eigenaar zich scharen achter de legio mensen die door zo'n verkeerde ervaring italiaanse wagens voor rotte vis gaan uitmaken.
Beste,
Is dit de lichtblauwe die bij Hofstad te kop staat ? of hebben we het over een andere auto.
gr Gerben
Is dit de lichtblauwe die bij Hofstad te kop staat ? of hebben we het over een andere auto.
gr Gerben
Ik heb in de hal ook enkele foto's gemaakt (als iemand kan zeggen hoe kan ik er wel een posten).
De foto die van de website komt flatteert de toestand van de auto nog erg (daarom vermoed ik ook dat de wagen na de foto nog een tijdje buiten heeft gestaan).
Er waren twee bieders voor de auto, heb ze beide gezien (wat ook nog wel eens niet het geval was in de zaal, kreeg het idee dat Troostwijk nog wel eens eennepbieder had zitten, er werden vaker auto's opnieuw ingezet zonder dat de veilingmeester kon zeggen wie de laatste bieder was!) maar niet gesproken.
Jorn
De foto die van de website komt flatteert de toestand van de auto nog erg (daarom vermoed ik ook dat de wagen na de foto nog een tijdje buiten heeft gestaan).
Er waren twee bieders voor de auto, heb ze beide gezien (wat ook nog wel eens niet het geval was in de zaal, kreeg het idee dat Troostwijk nog wel eens eennepbieder had zitten, er werden vaker auto's opnieuw ingezet zonder dat de veilingmeester kon zeggen wie de laatste bieder was!) maar niet gesproken.
Jorn
"Wat de gek er voor wil geven"
Als je in de Oldtimercatalogus kijkt die Ton Lohman elk jaar uitgeeft, dan zie je richtprijzen voor deze coupé van 1800 over 5700 tot 8600 Euro. Waarbij die 1800 voor "Matige staat,compleet,rijdbaar,niet gekeurd en goed te restaureren" staat. 5700 : ""Redelijke staat, gekeurd en rijklaar".
De betaalde 3400 Euro valt er dus tussenin, maar als je er dan nog 40 % moet bijdoen (volgens Jorn), dan kom je op zo'n 4700 à 4800 Euro.
Nog 1000 € te investeren om hem gekeurd te krijgen...
Lijkt me toch een mooie wagen (lijn ,model etc). Veel moed en succes toegewenst aan de nieuwe eigenaar. Hopelijk komt die coupé op de weg ergens in de Benelux, en kunnen we die bewonderen als ie langs snort.
Koen
Als je als particulier op een veiling een auto koopt, betaal je over het hamerbedrag ten eerste BTW (19%) en dan over het hamerbedrag plus de BTW nog het opgeld ter waarde van 16% (bij Troostwijk).
Dit levert een factor van 1,38 waarmee je het hamerbedrag moet vermenigvuldigen om op het daadwerkelijk af te rekenen bedrag te komen. De auto in kwestie werd afgehamerd op 3500 wat een totaalbedrag oplevert van EURO 4831,40
Voor de auto een fikse som geld. De auto had op veel plaatsen werk: dorpels zowel links als rechts, spatborden achterklep, deuken in dak, lak verweerd etc. Hoe de technische staat van de auto was, heb ik niet kunnen beoordelen. Naar mijn idee staan er tamelijk regelmatig bvb op marktplaats soortgelijke auto's te koop voor tussen de 2.000 en 4.000 euro te koop.
Jorn
Dit levert een factor van 1,38 waarmee je het hamerbedrag moet vermenigvuldigen om op het daadwerkelijk af te rekenen bedrag te komen. De auto in kwestie werd afgehamerd op 3500 wat een totaalbedrag oplevert van EURO 4831,40
Voor de auto een fikse som geld. De auto had op veel plaatsen werk: dorpels zowel links als rechts, spatborden achterklep, deuken in dak, lak verweerd etc. Hoe de technische staat van de auto was, heb ik niet kunnen beoordelen. Naar mijn idee staan er tamelijk regelmatig bvb op marktplaats soortgelijke auto's te koop voor tussen de 2.000 en 4.000 euro te koop.
Jorn
Op een veiling gaat het er allemaal héél snel aan toe. 200, 400, 600, duizend ! Op enkele seconden zit je aan het vooropgestelde bedrag. En dan doe je nog een bod en wéér wordt er overboden. Snel rekenen en nog even proberen... Te laat, gemist ! Verdorie toch, de volgende (die Flavia) is voor mij.
Zelfde scenario. Nu ga ik door !! En dan komt de koude douche.
Heb zelf al enkele mooie aankopen gedaan op een veiling maar ook al miskopen. Het hoort er allemaal bij.
Zelfde scenario. Nu ga ik door !! En dan komt de koude douche.
Heb zelf al enkele mooie aankopen gedaan op een veiling maar ook al miskopen. Het hoort er allemaal bij.
Ik begrijp niet waarom niet meer mensen de moeite nemen om in Italië een auto te kopen. Voor € 3.600 zijn Fulvia's te koop die zo de APK zonder kosten kunnen doorstaan. Is er werk aan dan betaal je al gauw € 500 tot € 1000 minder.
Iets meer moeite maar het loont wel de moeite, òf koop bij Martin Willems want die doet niet anders.
Italië heeft een enorm aanbod van vele modelen Fulvia's en het is beter te vissen in een vijver met veel vis (Italië) dan in een vijver met weinig vis (Nederland)
Dit gelst nier alleen voor Coupeetjes, maar ook sedannetjes en Zagato's
Kijk maar een in Ruoteclassiche, maar in Italië heb je ook krantjes in de trant van "via, via" en daar is een hoop in te vinden
Iets meer moeite maar het loont wel de moeite, òf koop bij Martin Willems want die doet niet anders.
Italië heeft een enorm aanbod van vele modelen Fulvia's en het is beter te vissen in een vijver met veel vis (Italië) dan in een vijver met weinig vis (Nederland)
Dit gelst nier alleen voor Coupeetjes, maar ook sedannetjes en Zagato's
Kijk maar een in Ruoteclassiche, maar in Italië heb je ook krantjes in de trant van "via, via" en daar is een hoop in te vinden