hallo,
Sinds vorige week weer lekker op pad met de fulvia. Nu ontdekte ik het volgende wat ik nog niet eerder heb gevoeld. Als je ongeveer 80 km/h rijdt in z'n 4 en je moet afremmen voor een stoplicht en zodra je het gas loslaat om terug te schakelen dan begint de auto te "drijven" hij begint dan naar rechts te rijden, niet echt trekken, maar als ik mijn stuur op exact dezelfde plek houdt dan gaat hij een beetje slingerend naar rechts.
..iemand een idee?
licht slingeren..
Re: licht slingeren..
Hoi Ramon
Wat heb jij voor banden? Zeker 185ers? Lekker plat? En lekker hard opgepompt? Dan doet hij dat inderdaad, ja. Dat is normaal. Moet je eens met 170 vol in je rem gaan. Dan heb je de hele weg wel nodig.
Als je normale, standaard banden hebt is het beslist niet normaal en kan het duiden op te veel/weinig uitspoor van je voorwielen. In het instructieboekje staat hoeveel dat moet zijn en hoe je het moet meten. Ook kunnen de bussen van je ophanging aan vervanging toe zijn of er kan ergens anders speling in de voortrein zitten die er niet hoort.
Bart
Wat heb jij voor banden? Zeker 185ers? Lekker plat? En lekker hard opgepompt? Dan doet hij dat inderdaad, ja. Dat is normaal. Moet je eens met 170 vol in je rem gaan. Dan heb je de hele weg wel nodig.
Als je normale, standaard banden hebt is het beslist niet normaal en kan het duiden op te veel/weinig uitspoor van je voorwielen. In het instructieboekje staat hoeveel dat moet zijn en hoe je het moet meten. Ook kunnen de bussen van je ophanging aan vervanging toe zijn of er kan ergens anders speling in de voortrein zitten die er niet hoort.
Bart
Gaat ie naar links als je weer gas geeft?
Door de aandrijving op de voorwielen gaan de voorwielen iets naar elkaar toe. Als je gas loslaat gaan ze weer iets naar buiten. Als er aan beide kanten even veel of liever gezegd even weinig speling zit gaan beide wielen even ver naar buiten en blijft de auto toch recht uit rijden. Als er aan een van beide kanten, gerekend vanaf het stuurhuis, meer speling zit gaat hij die kant op omdat aan die kant het wiel verder naar buiten gaat. Omdat je automatisch tegen stuurt, gaat hij de andere kant op als je weer gas geeft.
De speling kan zitten op:
1. een van de stuurkogels, rechts zitten er 4, links 2
2. hulpstuurhuis
3. bussen onderste draagarm (bij S1 of vroege S2)
4. bussen bovenste draagarm
5. fusee kogels
Door de aandrijving op de voorwielen gaan de voorwielen iets naar elkaar toe. Als je gas loslaat gaan ze weer iets naar buiten. Als er aan beide kanten even veel of liever gezegd even weinig speling zit gaan beide wielen even ver naar buiten en blijft de auto toch recht uit rijden. Als er aan een van beide kanten, gerekend vanaf het stuurhuis, meer speling zit gaat hij die kant op omdat aan die kant het wiel verder naar buiten gaat. Omdat je automatisch tegen stuurt, gaat hij de andere kant op als je weer gas geeft.
De speling kan zitten op:
1. een van de stuurkogels, rechts zitten er 4, links 2
2. hulpstuurhuis
3. bussen onderste draagarm (bij S1 of vroege S2)
4. bussen bovenste draagarm
5. fusee kogels
nee bart, er zitten \"gewoon\" de standaard michelins onder.
..wel na deze zomer aan vervanging toe, maar ik heb net 2 nieuwe x-jes in de schuur staan.
..wel na deze zomer aan vervanging toe, maar ik heb net 2 nieuwe x-jes in de schuur staan.
Met optrekken gaat het goed, geen trekken de andere kant op. Het is ook alleen bij de genoemde versnelling resp. snelheid.
alvast bedankt voor jullie reacties
alvast bedankt voor jullie reacties
Ramon,
Als bovenstaande waarschijnlijk allemaal niet het geval is, weet jij dan misschien wat de staat is van je subframe !!! En of deze paardenkrachten goed aan je eigen gouden koets vastgebonden zitten.
m.v.g. arno
Als bovenstaande waarschijnlijk allemaal niet het geval is, weet jij dan misschien wat de staat is van je subframe !!! En of deze paardenkrachten goed aan je eigen gouden koets vastgebonden zitten.
m.v.g. arno
ben je dan al aan het remmen? kan ook een vastgelopen remklauw zijn.
nee ik rem dan nog niet. De remmen zijn net helemaal uit elkaar geweest. het voelt alsof hij meer op de moter afremt aan de rechterkant .