R.V.S. uitllaat

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
dj

Re: Dure Grap !!!!

Unread post by dj »

ik ga toch maar voor de spoiler!!!
Lucas Geheniau

Re: ROEST

Unread post by Lucas Geheniau »

Magneetje kan ook plakken bij "roestvast staal" Dan heb je de ferritische kwaliteit. De niet plakkende is de iets hoger gelegeerde austenitische kwaliteit.

De Fulvia bumpers zijn de plakkende RVS kwaliteit.

Groetels.

Lucas
Lucas Geheniau

Re: AUTOMAX en R.V.S. uitllaat en

Unread post by Lucas Geheniau »

Zin en onzin?

Het spruitstuk en de vlampijp hebben bijna het eeuwige leven in pisbakken staal. Daarvoor lijkt me dus een dure RVS oplossing zinloos. Blijft dus de beide dempers.

Lucas
bart

Re: R.V.S. uitllaat

Unread post by bart »

Die uitlaten van Georgio zien er werkelijk schitterend uit. De prijs is daar ook naar. Ik kan hem geen ongelijk geven maar voor mij, voor mijn S3 1300, was het iets te veel van het goede en ik heb eergisteren bij MW te E een spruitstuk (4 naar 2) gekocht voor 125 euro. Inclusief en nagelnieuw. Daar kan je er dus 5 van kopen voor de prijs van 1 rvs van otomax. De oude was in een conditie dat ik het ernstige vermoeden heb dat die al vanaf de fabriek in mijn auto zit. In ieder geval is hij de laatste 20 jaar niet vervangen. Conclusie: rvs spruitstukken van otomax is weggegooid geld.
Arno Elert

Unread post by Arno Elert »

Mee eens Bart, Giorgio zijn pijp lijkt me ook leuk spul.....en een R.v.s spruitstuk is teveel van het goede en onnodig, op een ander auto van mij, woont al een roestvaststalen uitlaat en deze begint pas vanaf het spruitstuk......
giorgio cazzato

Unread post by giorgio cazzato »

Als de materiaal vaar de spruitstuk gemakt is , niet in de juiste mengin is gaat breken,
De spruitstoken die ik heb zijn gemakt in special mengin van metal en rustvrijstal.

Zijn duur maar dan heb jij de beste van de beste, eigelijk is een competizione spuitstoek van heert waakverk.

binnekort heb ik ook de 4in 1 gemakt in 2 deelen zodat de montage makkelijk is.

groeten
Giorgio Cazzato

0653811942
Joop

Unread post by Joop »

Hoi Carlo,

Ik heb laatst zelf bij mijn Fulvia de tussendemper moeten vernieuwen , wat best makkelijk gaat mits je met het juiste materiaal werkt.
Daarna moest de eind demper weer terug gemonteerd worden, maar toen kwamen we op het idee om de een deel van de tussen demper te gebruiken als eind demper (dit is het stuk pijp voor de tussendemper, deze heeft een mooie diameter(5cm ongeveer) en mits juist vast gezet staat het niet
verkeerd, en het geluid is dan nog best wel redelijk. Dit is bij mijn gemonteerd onder een 1600 2e serie.

Groeten,
Joop
Henri

Unread post by Henri »

Heren, en misschien ook dames,

na het lezen van alle reacties kan ik maar tot 1 conclusie komen : Martin Willems for President!
Goedkoop, levert snel, betrouwbaar en je leert je auto steeds beter kennen door er elke 3 jaar een nieuwe uitlaat op te zetten. Bovendien kun je dan direct de onderkant weer goed bijwerken. Draagt weer bij tot goed onderhoud. Ik ga MW binnenkort bellen voor een nieuwe uitlaat, want ook de mijne maakt voor de APK een te mooi geluid. (zou eigenlijk extra punten moeten opleveren)

ennuh blauwe lampjes, vette banden en spoilers, van kleur veranderende lakken als je er langs loopt, haaie vinnen antennes.... is toch eigenlijk Lancia onwaardig....

Groet,
Henri
Carlo

Unread post by Carlo »

Je hebt helemaal gelijk Henri, ben ook gezwicht.
Heb nu voor rond de 200 Euri (op het spruitstuk na) een compleet
VERS uitlaatsysteen met pakkingen, rubbers, klemmen etc.
van voor naar achter, eerlijk pisbakkenstaal.

Zoals het hoort...

Ciao
Carlo
Peter de Wit

Unread post by Peter de Wit »

Carlo, nu nog gegereld rijden, dan gaat een gewoon stalen uitlaat lang genoeg mee. En als je hem 's winters parkeert, als laatste rit enkele tientallen km's rijden om je achterste demper volledig condensvrij te hebben. Water en zwavel zijn funest voor je uitlaat.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”