R.V.S. uitllaat

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Jorn van Beckhoven

Re: R.V.S. uitllaat

Unread post by Jorn van Beckhoven »

De verchroomde eindpijp was overigens ook vroeger al verkrijgbaar zoek maar eens wat 'period' fotos na daar zijn Fulvia's met chromen eindpijp zo uit de achterste demper vandaan

groeten,
Jorn
Bert Ewalds

Unread post by Bert Ewalds »

Carlo,

Automax in Utrecht heeft de Fulvia uitlaat in RVS standaard in hun programma
www. automax.nl
Ik dacht bestelnr LA015 maar check dat even, dat kan op hun site.
Het zijn uitlaten van het engelse merk Quicksilver en ze claimen dat ze er 25 jaar garantie op geven

Automax geeft op de site geen prijzen, je moet ze e- mailen of bellen informatie staat ook op de site

Bert
Arno

ROEST

Unread post by Arno »

Even helder het is Roestvast staal !!, want alle geleverde IJzer is in eerste instantie roestvrij staal, het roest komt er alleen later op. Roestvast staal heeft daarentegen geen last van roest en dan nu het meest verwarrende het zogenoemde Pisbakkenstaal is een aanduiding voor Fe 360, maar de meeste pisbaken welke de mannen onder ons tegenkomen in bijvoorbeeld “De Kroeg” worden juist in roestvast staal uitgevoerd en dat is dan géén pisbakken staal, verwarring alom. En waarom blijft mijn magneetje nu niet plakken.???

Oké volgende week meer, maar dan over het verschil tussen ijzer en staal.
Arno Elert

AUTOMAX en R.V.S. uitllaat en

Unread post by Arno Elert »

Bert enorm bedankt voor deze opbouwende tip, ik heb dus de vrijheid genomen om Automax te benaderen en ben daar vriendelijk geholpen door Bas, al is het omdat mijn middenpijp van mijn koepeke kapot is gegaan.

Ik zal hier niet een heel reclame praatje gaan houden voor uitlaten, als is het uit respect voor de bestaand sponsoren van deze website, maar daarentegen hoop ik wel dat diezelfde vriendelijke Bas ook de nut zal inzien om binnenkort aansluiten bij deze sponsoren.

Ik heb aan Bas enkel de prijsopgave voor een één punt drie Koepeke opgevraagd in zowel de ge-aluminiumi-seerd staal variant als het geheel in Roestvast staal.

Ge-aluminiumi-seerd staal dit is een legering van staal en alumnium wat er voor zorgt dat er een vertragende werking is van het doorroesten. In Ge-aluminiumi-seerd staal, wordt dus geleverd.

Het spaghetti spruitstuk: plus minus 300Euro
De eerste voorpijp, waarbij de twee pijpen naar één worden gebracht: plus minus 130Euro
De middenpijp, welke o.a. over de achteras loopt: plus minus 130Euro
En de ronde einddemper plus minus 75Euro

Een gehele nieuw uitlaat systeem van voor naar achter komt dus neer (let op: zonder montage) rond de 635 Euro’tjes. En deze componenten van gealuminiumiseerd staal zijn dus te gebruiken bij het deels vervangen van je uitlaatsysteem.

Zo’n zelfde verhaal voor een geheel nieuw uitlaatsysteem van voor naar achter, maar dan in Roestvast staal uitgevoerd komt ongeveer neer op een 810 Eurotjes. (deels afhankelijk van de kwaliteit van het RVS).

Indien jezelf op het punt staat om je gehele uitlaat systeem te gaan vervangen zou het misschien verstandig zijn om dan voor een geheel RVS uitlaat systeem te kiezen ondanks de iets hogere prijs de duurzaamheid wel ten goede komt.

..zoals het met al die fulviatjes gaat, “Kostbaar maakt nog niet waardevol”…
Arno Elert

Uitlaten van Martin Willems !!!!

Helemaal mee eens, absoluut keurig aanbod. Zeker wanneer je enkel een midden- of einddemper hoeft te vervangen. Het zal mijn eerste Keus zijn, voor vervanging.
Huib Geurink

Re: AUTOMAX en R.V.S. uitllaat en

Unread post by Huib Geurink »

Goed werk Arno. Zeker als Basmans zich opwerpt als sponsor.

Hoe zit het met het geluid van die alu dingen en de rvs scarico?

Ooit heb ik n.l. twee rvs uitlaten op m'n Flaminia coupe gemonteerd. Ik was er speciaal voor naar de fabriek in Cornwall of Devon gereden want ik had zo het donkerbruine vermoeden dat ze niet zouden passen. Dat klopte. Ze zijn een hele dag bezig geweest om de boel passend te krijgen.

Het geluid bleek totaal niet te kloppen voor een Flaminia coupe. Dat heeft mee geteld in mijn beslissing de Flaminia maar te verkopen.
Arno Elert

..Rally..??….het door koude plassen rijden met je bloedhete rvs-uitlaatje is niet echt aan te raden, de kans op scheuren is dan erg groot. Dit is ook weer afhankelijk van de gebruikte kwaliteit van het rvs welke gevoelig kan zijn voor scheuren (brosheid)……beter is dan een standaard stalen uitlaat of degen met een aluminium legering

..Vaak kortere stukjes..of je verplaats je auto, in en uit de garage rijden omdat die daar in de weg staat..?? Uitlaat wordt dan nooit echt goed door en door heet, dus het condens water krijgt vrij spel….. als je geld ervoor over hebt, zou ik voor de roestvast stalen variant gaan.

Rvs kwaliteit, 409 word gebruikt bij sterke buigingen en waar het materiaal wat meer warmte moet kunnen afstaan, deze rvs soort is licht magnetisch en beter bestand tegen schokken, de ander gebruikte kwaliteit is de 304, dit is dus het materiaal wat het meest is gepolijst en het dichts in de buurt komt van je afzuigkap en je design gordijn roedes…..

…En nu je toch overweegt om een ander uitlaat te nemen, waarom niet die Gruppo 3 of Gruppo 4 uitlaten die Giorgio Cazzato… aanbied, want dat lijkt mij eigenlijk het leukst..
Thomas

Re: AUTOMAX en R.V.S. uitllaat en

Unread post by Thomas »

Arno,
navraag bij Bas van Automax leert dat de genoemde 810 Euro voor RVS systeem exclusief spruitstuk 4-2 is, die er voor 599 Euro (ja, vijfhonderdennegenennegentig) ex BTW dan nog eens bijkomt. Met de excuses van Bas voor de onduidelijkheid.
Arno Elert

Dure Grap !!!!

Wordt al met al wel erg veel Eurotjes bij elkaar .....pak me niet op een Euro, maar dat komt rond de zestienhonderd Euro's… Die Bas toch....!!!!

En ik mijn vrouw ...voor *^#^#& verklaard toen ze met twee rvs stangentjes voor de gordijnen a driehonderd euro'tjes aankwam zetten......ga, komende dagen maar eens heeelllll erg aardig voor haar zijn......
Thomas

Re: Dure Grap !!!!

Unread post by Thomas »

Arno,
ga naar faculteit IO daar hebben ze een materialenhandel voor studenten en een werkplaats- wellicht vind een of andere Natuurkundige het leuk om zijn stromingsleer los te laten op het verbeteren van het Fulvia uitlatensysteem en erop af te studeren..
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”