R.V.S. uitllaat

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Carlo

Re: R.V.S. uitllaat

Unread post by Carlo »

Nou nou ....wat een puristen zeg, op de velgen na, is mijn Fulvia geheel origineel!
Zoek alleen een uitlaat die wat langer meegaat dan 2 jaar, dus liever geen pisbakkenstaal.
Is dit zo vreemd? En als hij 'gemaakt' moet worden dacht ik over een eindpijpje van b.v.
60 i.p.v. 40 mm doorsnede omdat dit gewoon beter bij het achterkantje past!
Vind ik (sorry hoor) dus geen regenpijp of Chrome of andere troep!

Alhoewel..... ik zag laatst blauwe neonbuizen onder een auto hangen....&%^$^&*(%+
jojo

Unread post by jojo »

Wat is er mis met pisbakken staal?
Als de uitlaat daar van gemaakt werd rot ie in elk geval niet snel,of heb je wel eens een roestige pisbak gezien ? ;-)
Carlo

Unread post by Carlo »

Daar heb jij weer gelijk in! 1-0

Pist ook niet echt prettig zo'n roestige pot...
Carlo

Unread post by Carlo »

Waar baseer jij dat op Huib???????
Lucas

Unread post by Lucas »

Bovenstaande heren vergeten wellicht even dat de Fulvia mede een succes is geworden door de successen in de rallyesport. Als we dan even op een rijtje zetten wat daar voor nodig was;

- brede velgen, soms tot 8 J
- spatbordverbreders
- open uitlaatsystemen
- ver opgevoerde motoren
- grote koplampen (Fanalone). Zo groot dat de motorkap niet meer perfect sluit.
- etc

Klinkt redelijk proleterig toch?

Daarnaast ben ik zelf ook van mening dat een standaard 1.3 coupe 1e serie niet echt ingericht is op een sportieve rijstijl, omdat;

- Het stuur veel te groot is voor snel bochtenwerk
- De remmen in absoluut perfecte staat moeten zijn om enige mate van vertraging te ervaren
- De banden bijna van de velg lopen in een snel genomen bocht

Conclusie: Ieder z'n meug wat hij mooi en fraai, prettig en fijn vind en ik ga er van uit dat deze site daar de ruimte voor laat.

Voor Carlo: Volgens mij is de maat 40 mm al groter dan origineel. Je kan overwegen om vanaf de bocht gewoon een rechte pijp te lassen. klinkt helemaal niet overdreven en gaat jaren mee.
Bart

Unread post by Bart »

Als je gaat voor stalen een stalen uitlaat kan het geen kwaad om op de laagste punten in het systeem een klein gaatje (1mm) te boren. Dan loopt al het zure condenswater er tenminste meteen uit. Bij de apk vinden ze dat goed: het betreft immers een technische ingreep.
Het enige is (wellicht een probleem voor de puristen onder ons) dat je die gaatjes wel hoort. Misschien kunnen creatievelingen er klepjes op maken en er La Cucaracha op spelen, als op een saxofoon.

Bart
Bob Mesman

Unread post by Bob Mesman »

Die "gaatjes" die er door het water inkomen hoor je ook best goed, kan ik je verzekeren.
Bart

Unread post by Bart »

Maar dan is het afkeur en een hoop werk met gungum.
Bob Mesman

Unread post by Bob Mesman »

ja klopt, maar ik bedoel alleen dat het geluid niet zo'n heet hangijzer meer is, als je gaten in je uitlaat gewend bent. Ik vind die herrie ook niet zo heel erg, echt stil is ie toch nooit geweest. Ik ben alleen maar bezorgd over de apk-afkeur, met een gat van een cm of 5 in de einddemper kom je er niet door.... Maar dat boren van gaatjes voor afwatering is wel een goede tip! (althans, voor de volgende uitlaat, voor deze is dat ietsje te laat)
dj

Unread post by dj »

heeft er al iemand een uitlaat gemonteerd inmiddels??
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”