R.V.S. uitllaat
R.V.S. uitllaat
Beste Fulvisti,
Bij een snelle bodeminspectie dit week-end van mijn Fulvia Coupé S1
kwam ik tot de nare ontdekking dat mijn uitlaat, en dan met name mijn einddemper
de dagen moe is, hij is in vrij korte tijd getransformeert naat een bruin en bros geheel.
en slist aan alle kanten dus naar de eeuwige jachtvelden.
Conclusie nog voor het jaarlijkse 'APK drama' uitlaat vervangen, is geen ramp, ken beuruh...
Maar is er iemand die ervaring heeft met het laten maken van een Roest Vrij Stalen klalpot?
En is het mogelijk dit in gedeeltes te doen of moet je in één keer van voor tot achter vervangen?
Is er dan ook enig modificatie mogelijk maar dan optisch, (lees dikkere eindpijp)
ik wil van dat 'rietje' af aan de achterzijde.
Ik weet dat dit in de papieren kan lopen, maar ja het is ook wel weer een inverstering
in de auto. toch....
Carlo.
Bij een snelle bodeminspectie dit week-end van mijn Fulvia Coupé S1
kwam ik tot de nare ontdekking dat mijn uitlaat, en dan met name mijn einddemper
de dagen moe is, hij is in vrij korte tijd getransformeert naat een bruin en bros geheel.
en slist aan alle kanten dus naar de eeuwige jachtvelden.
Conclusie nog voor het jaarlijkse 'APK drama' uitlaat vervangen, is geen ramp, ken beuruh...
Maar is er iemand die ervaring heeft met het laten maken van een Roest Vrij Stalen klalpot?
En is het mogelijk dit in gedeeltes te doen of moet je in één keer van voor tot achter vervangen?
Is er dan ook enig modificatie mogelijk maar dan optisch, (lees dikkere eindpijp)
ik wil van dat 'rietje' af aan de achterzijde.
Ik weet dat dit in de papieren kan lopen, maar ja het is ook wel weer een inverstering
in de auto. toch....
Carlo.
Re: R.V.S. uitllaat
Martin Willems levert uitlaten met een verchroomd sierstuk. Is eigenlijk niet historisch verantwoord maar de vorige eigenaar van mijn S1 heeft zo'n uitlaat er onder laten hangen. Staat en klinkt wel stoer, maar als ik zelf had mogen kiezen dan toch liever het rietje!
Heb geen RVS-ervaring, voor maatwerk vind je in veel NL'se oldtimer-bladen wel advertenties. Giorgio Cazzato - hier op het forum - heeft race-"spaghetti"-stukken. Kost wel wat, maar lijkt me echt goed, origineel spul.
Heb geen RVS-ervaring, voor maatwerk vind je in veel NL'se oldtimer-bladen wel advertenties. Giorgio Cazzato - hier op het forum - heeft race-"spaghetti"-stukken. Kost wel wat, maar lijkt me echt goed, origineel spul.
Als het je alleen om optisch gaat, kun je natuurlijk altijd een normaal stuk pijp over de eigenlijke eindpijp heen monteren, steigerpijp ofzo......daar heb je geen aparte uitlaat voor nodig. Wel jammer, want ik persoonlijk vind dat dunne pijpje nou net zo karakteristiek aan de Fulvia, het is nou eenmaal geen dikke verlaagde auto, maar een rank en stijlvol ontwerp. Die grote stoere uitlaten met veel herrie en weinig resultaat passen toch meer bij GTI, GSI, M, CRX en andere stijlloze (ik bedoel geen raam- of deurstijlen) auto's met dito bestuurders, naar mijn bescheiden mening. En als je herrie wilt; mijn einddemper is ook aan vervanging toe, ik heb een gat onder de pijp dat groter is dan het gat van de pijp zelf, dan mag je mijn einddemper wel hebben, kom je alleen niet mee door de apk vrees ik. Klinkt wel als zo'n moderne straatracer...
Je zult wel merken dat ook mijn voorkeur uitgaat naar origineel, of naar originele race-onderdelen, maar ik heb dan ook gekozen voor een klassieker, omdat ik moderne auto's niet mooi vind. Ik denk dat je dat rietje wel leert waarderen op zijn tijd, het hoort als je het mij vraagt gewoon bij de auto.
Je zult wel merken dat ook mijn voorkeur uitgaat naar origineel, of naar originele race-onderdelen, maar ik heb dan ook gekozen voor een klassieker, omdat ik moderne auto's niet mooi vind. Ik denk dat je dat rietje wel leert waarderen op zijn tijd, het hoort als je het mij vraagt gewoon bij de auto.
Ben het hier helemaal mee eens Bob, mooie naam overigens.
Heb nu ook eindelijk de juiste dun uitziende banden (145 R14) onder de serie 1, en dat staat zoveel beter, zoveel stijlvoller en zoveel beter rijdend.
Zoals in een advertentie staat op die nieuwe CD die je hier op de site kan kopen:
"Een Lancia is geen auto voor iedereen, maar een auto voor iemand."
ciao
Bob, Delft
Heb nu ook eindelijk de juiste dun uitziende banden (145 R14) onder de serie 1, en dat staat zoveel beter, zoveel stijlvoller en zoveel beter rijdend.
Zoals in een advertentie staat op die nieuwe CD die je hier op de site kan kopen:
"Een Lancia is geen auto voor iedereen, maar een auto voor iemand."
ciao
Bob, Delft
Ik ben het geheel eens met Bob (2x) en Peter.
Echter ik vind wel dat er een iemand moet zijn die alles fout doet om als voorbeeld te dienen hoe het niet moet. Een "levend" voorbeeld spreekt altijd meer aan.
Dus Carlo:
Momo stuur er op
Dikke verchroomde uitlaat met links en rechts twee pijpen.
Kofferbak ombouwen naar subwoofer installatie
In iedere deur 6 luidsprekers
Auto spuiten met die lak van 1100 euro per liter, die van kleur verandert als je er langs loopt.
Multitonale claxon die La Cucaracha speelt
Super dikke banden
Echter ik vind wel dat er een iemand moet zijn die alles fout doet om als voorbeeld te dienen hoe het niet moet. Een "levend" voorbeeld spreekt altijd meer aan.
Dus Carlo:
Momo stuur er op
Dikke verchroomde uitlaat met links en rechts twee pijpen.
Kofferbak ombouwen naar subwoofer installatie
In iedere deur 6 luidsprekers
Auto spuiten met die lak van 1100 euro per liter, die van kleur verandert als je er langs loopt.
Multitonale claxon die La Cucaracha speelt
Super dikke banden
......en als er nog ruimte in de portemonee is: aan beide kanten een antenne van 2 meter en een mega grote sjonnie spoiler en...blauwe stadslichtjes!!
Heren,
Wat een stijlvol stelletje zijn jullie, allemaal commentaar, maar geen antwoord op de vraag
Voor de Fulvia weet ik het niet, maar onder mijn MG heb ik nu 7 jaar een RVS uitlaat zitten en dat ding verhikt of verslikt niet
Van een van de bekende merken, Falcon bijvoorbeeld, moeten ze toch standaard voor de FulviaCoupe leverbaar zijn, het is een zeer ganbare klassieker.
Zou wel de hele uitlaat ineens doen,voorkomt later ellende met overgangen en vastrotten van de gewone stalen uitlaat.
Wat een stijlvol stelletje zijn jullie, allemaal commentaar, maar geen antwoord op de vraag
Voor de Fulvia weet ik het niet, maar onder mijn MG heb ik nu 7 jaar een RVS uitlaat zitten en dat ding verhikt of verslikt niet
Van een van de bekende merken, Falcon bijvoorbeeld, moeten ze toch standaard voor de FulviaCoupe leverbaar zijn, het is een zeer ganbare klassieker.
Zou wel de hele uitlaat ineens doen,voorkomt later ellende met overgangen en vastrotten van de gewone stalen uitlaat.
Vergeet niet de auto zo ver te verlagen dat drempels alleen nog schuin genomen kunnen worden, en zo'n mooie telefoonantenne in de vorm van een haaievinnetje (liefst lichtgevend, ja die bestaan echt!) doet het ook altijd leuk. Verder velgen die blijven draaien als je stilstaat, en natuurlijk twee brede strepen van voor tot achter, en/of een finishvlag op de motorkap.....
Maarreh genoeg gedold, nu vind ik het zielig worden, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de kosten van zo'n RVS-geval, alhoewel ik vrees dat ik die niet kan betalen. Ik ben denk ik toe aan een nieuwe uitlaat, in ieder geval de einddemper, maar ik heb gehoord dat je dan beter de hele uitlaat in een keer kan vervangen, waar Bert ook al een hint naar deed. Weet hier iemand iets van??? En misschien belangrijker; kun je een uitlaat eigenlijk gemakkelijk zelf vervangen?
Maarreh genoeg gedold, nu vind ik het zielig worden, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de kosten van zo'n RVS-geval, alhoewel ik vrees dat ik die niet kan betalen. Ik ben denk ik toe aan een nieuwe uitlaat, in ieder geval de einddemper, maar ik heb gehoord dat je dan beter de hele uitlaat in een keer kan vervangen, waar Bert ook al een hint naar deed. Weet hier iemand iets van??? En misschien belangrijker; kun je een uitlaat eigenlijk gemakkelijk zelf vervangen?
Gewoon de standaard uitlaat van Martin Willems er op. Heel goedkoop en gaat best een tijd mee. En het geluid is correct.