Whaooawwhh SNIK, snik...snik.......Nieuwe Fulvia, gaat niet door.!!!

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Arno Elert

Whaooawwhh SNIK, snik...snik.......Nieuwe Fulvia, gaat niet door.!!!

Unread post by Arno Elert »

Bron: Autoweek 9 maart 2004 !!!
Arno Elert

Tekst Autoweek

Tekst Autoweek

Ondanks dat hij door vriend en vijand werd bejubeld, gaat de Lancia Fulvia niet in productie. Dat heeft Fiat-directeur Herbert Demel op de Salon van Genève bekendgemaakt.

De sportcoupé stond aanvankelijk voor het najaar van 2004 op de agenda. Het kwakkelende Lancia kon niet de financiële middelen vinden om de Fulvia in productie te nemen. “We hebben met bloedend hart afscheid genomen van het project. Op het moment kunnen we ons zulke projecten niet veroorloven, we moeten eerst winstgevend worden”, aldus Lancia-woordvoerder Fabrizio Longo.
Peter Coolsma

Re: Tekst Autoweek

Unread post by Peter Coolsma »

Juist. Met de nieuwe Fulvia hadden ze dus -mede- winstgevend kunnen worden. Al die damesauto'tjes die ze nu verkopen, en die "S-klasse" met een aangeboren imago-probleem, het schiet niet op. Laten ze in ieder geval dan eerst eens een delta-opvolger op de rails zetten.
Bob

jammer

Unread post by Bob »

erg jammer

heb net zo'n 1:43 modelletje besteld
Peter Coolsma

Re: jammer

Maar die's wel mooi hoor Bob! Heb trouwens zelf ook de "folder" van de auto. Een prikkie voor E7,- .
Arno Elert

DELTA !!!

...Sory Peter...was niet volledig.....

Lancia-woordvoerder Fabrizio Longo. heeft ook nog gezegd

Ook een terugkeer in de compacte klasse met een nieuwe Delta zit er volgens Longo niet in. “Bij ons concern hebben we al de Fiat Stilo en de Alfa 147. Een derde model in deze klasse zou verwarring scheppen.”
Peter Coolsma

Re: DELTA !!!

Verwarring...

Als dit het beleid blijft is het merk over een paar jaar geschiedenis. Is het eigenlijk al sinds 1969 natuurlijk...
Douwe de Jong

Re: DELTA !!!

Unread post by Douwe de Jong »

Dat de Delta plots gestopt was verbaasde me zeer. Het enige model dat enigszins in volume verkocht werd plots uit de handel gehaald.
Dat het bedoeld was om interne concurrentie te voorkomen is nu het antwoord. Er is een overlap maar de doelgroepen zijn niet hetzelfde waardoor men zich uiteindelijk zelf in de vingers snijdt.

Nu is het mogelijk dat de Fulvia niet tegen een concurrerende prijs verkocht kan worden, maar om niet een nieuw model in de C-klasse op de markt te brengen is niet echt slim.

Zoals ik het nu lees wordt langzaam de stekker uit Lancia getrokken. Willen ze verkopen dan zullen ze toch eerst kwalitatief betere auto's moeten maken (opmerking van mijn dealer overigens, die ik deel). Als liefhebber neem ik veel dingen van mijn tweedehands Lancia voor lief, maar afleveringsstaat van een nieuwe Lancia tov. de concurrentie is van het niveau Koreaanse auto.

Uiteraard is dit mijn eigen gekleurde mening. Maar als er bij het Fiat concern bij het verdelen van het beperkte budget het Alfa Romeo 156 Crosswagon project verkozen is boven de Lancia Fulvia, dan begrijp ik dit niet. Misschien komt er dan ook naast de Fiat Idea SUV een Lancia Musa SUV...
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”