brandstoftank

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
filp smorenburg

brandstoftank

Unread post by filp smorenburg »

hallo,

Momenteel mijn brandstoftank aan het klaarmaken om weer in mijn auto te monteren. Nu zit ook daar, zoals er bij erg veel delen van de auto zaten toch wat roestvorming. Graag zou ik ook de brandstoftank weer in nieuwere staat willen brengen. Wat is hiervoor een goede optie: 1 de roest eraf en goed in de verf
2 laten stralen en den verf. Kan ik de tank ook laten beitsen en daarna laten verzinken(dit om ook de binnenzijde mee te pakken).

Graag hoor ik van jullie suggesties voor de aanpak brandstoftank.

flip
Hein Reedijk

Re: brandstoftank

Unread post by Hein Reedijk »

In de laatste uitgave van "Klassiek en techniek" staat een artikel over het restaureren van brandstoftanks. Een bedrijf uit ik meen het zuiden des lands opent de tanks en straalt ze van binnen en van buiten en vertint ze dan. Helaas heb ik het tijdschrift net aan mijn broertje gegeven. Even kopen bij de sigarenboer?
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Goede tip. Ik wou net een nieuwe gaan maken van rvs maar stralen en vertinnen lijkt me ook wel goed. Bel broerlief even op Hein voor naam en adres.
Bert Ewalds

Unread post by Bert Ewalds »

Je hoeft de tank niet te laten doorsnijden en te stralen
Autobeitserij Holland in Warmenhuizen (Noord Holland ca 10 km boven Alkmaar)beitst de tanks in en uitwendig
Voor een Fulvia tank komt dat waarschijnlijk op 85 Euro en voor spuiten van de buitenzijde in epoxy komt daar zo'n 35 Euro bij
Ik heb de tank van mijn Touring Flaminia laten doen, maar daar waren ze niet zo blij mee omdat die helemaal gesoldeerd is en dan moeten ze heel voorzichtig beitsen.
tel 0226-390341, www.autobeitserij.nl
Bob Mesman

Unread post by Bob Mesman »

Dat bedrijf uit Klassiek en techniek is Radiateuren Service Brabant, Ertveldweg 18, 5231 XB 's Hertogenbosch, tel. 073-6442330 www.radiateur.nl , mocht je hem toch willen laten openmaken.
Bob

Unread post by Bob »

en pas op he !

niet aan de tank lassen of slijpen zonder dat deze ontgast is

anders boem

groet

Bob, delft
Flip Smorenburg

Unread post by Flip Smorenburg »

Vandaag mijn radiateur weer opgehaald. Deze is gereviseerd ( nieuw koelblok, uitgedeukt en opnieuw gespoten ). De radiateur is weer heel erg mooi geworden.
De man van dit bedrijf (Blaak) heeft 'Tankcure'(.com) producten om eerst de binnenzijde te ontroesten en daarna van een 2 comp. epoxi te voorzien.
Nu moet alleen de buitenzijde nog goed geconserveerd worden.

groet,

flip
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”