Heb volgens mij teveel lijmdampen opgesnoven (betreft gordelbevestiging)

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
vincent

Heb volgens mij teveel lijmdampen opgesnoven (betreft gordelbevestiging)

Unread post by vincent »

Hallo lezer,

Vandaag druk bezig geweest met het weer opbouwen van de Fulvia coupe 1,3 S2. De auto is al een paar maanden kaal van binnen en nu ben ik bezig op het kleine zijpaneeltjes te vervangen door panelen voorzien van speakerdoek (zwart) met daar achter een 6"x9"inch speakers verwerkt. Om eerlijk te zijn is het resultaat beter dan verwacht, het valt geheel niet op dat dit zwarte paneel normaal in de bekledingskleur moet zijn. De speaker past er overigens net in tussen de stijl en de gordelbevestiging (hiervoor heb ik wel één gestampte versteviging eruit moeten zagen...). Deze twee speaker zijdelings met twee hogetoon speaker in de ruimte van de centrale speaker zal een voldoende geluidskwaliteit opleveren lijkt mij zo.Over de gordelbevestiging gaat de vraag.

De oprolautomaat zit achter het zijpaneel verwerkt. Er zit een geleidingsdeel op het zijpaneel aan de buitenkant die de ophooggaande gordel vanuit de automaat naar voren kan geleiden. Ik snap nu echter niet meer hoe de gordel van achter het paneel naar voor het pannel geleid wordt (waar zit de gleuf waar de gordel van achteren naar voren door gaat???

Wie help mij aub..... of heb ik nu van alles door elkaar gehaald.....

Nog een probleempje van het lijmsnijven bij het paneel maken ... is dat de rolautomaat links niet meer goed functioneerde, dus ik dacht slim te zijn door het zijkapke los te schroeven.... met een klap springt de opgewonden veer vrij, die achter dit kapje opgewonden zit, en ligt een meter verder in een bosje kluwen mij aan te grijnzen.... oftewel .. wie heeft er een goede linker gordel voor mij...

Nu ik toch bezig ben.... mijn knipperlicht schakelaar heeft de geest er ook aan gegeven. Nog iemand die dit item heeft liggen??

Groet Vincent
Zwolle
Huib Geurink

Over de gordel

Unread post by Huib Geurink »

Maar allereerst: complimenten voor het slimme idee om de paneeltjes in hun geheel te vervangen door nieuwe met zwart luidspreker doek. Dan hoef je de originele paneeltjes niet te molesteren.

Bij de Fulvia coupe zit er geen voorziening om de rolautomaat achter het paneeltje te monteren, de gordel door een spleet naar boven te voeren en via een driehoekige beugel naar voren te leiden.

De rolautomaten kwamen pas in de jaren 70 staat me bij. Bij de Fulvia werd de rol gemonteerd op het bevestigingspunt direct onder het kleine achterruitje. De rol werd verticaal geplaatst en kon horizontaal afrollen.
Bob

Re: Over de gordel

Unread post by Bob »

"De rolautomaten kwamen pas in de jaren 70 staat me bij. Bij de Fulvia werd de rol gemonteerd op het bevestigingspunt direct onder het kleine achterruitje. De rol werd verticaal geplaatst en kon horizontaal afrollen."

de meeste rollen zijn beveiligd en kan je niet verticaal plaatsen, ze slaan dan automatisch op slot, waarom is mij een raadsel.

Dan moet je de rol openmaken aan de kant waar de veer niet zit, dan zie je direkt hoe een en ander werkt en kan je zorgen dat ze wel verticaal mag afrollen.

groet
Bob, Delft
Arno Elert

Unread post by Arno Elert »

Ik heb het eens “Netjes”zien zitten in een Koepeke, deze jongen had een nieuw
Bevestigingspunt gemaakt, en de rolautomaat achter het paneeltje, waar bij vincent nu dus zijn luidsprekers wonen, gemonteerd, met een keurige doorvoer natuurlijk en een extra begeleiding van zijn gordel op het dunne spijltje…..

..Ik zou willen dat het er bij mij ook zo uitzag…
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

De eerste automaten waren enkel werkend. Ze blokkeerden alleen als je er een ruk aan gaf.
Daarna werden de automaten dubbelwerkend. Dwz ze blokkeren als je aan de gordel rukt en ook als de rol niet meer in de voorgeschreven positie staat met de bedoeling dat ze blokkeren als de auto omvalt.

Er zijn er ook waarmee je de hoek van de automaat kunt afstellen. Bijv type 514/30 van www.securon.com
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”