Volgende week moet de cilinderkop aangespannen worden (eerste 1000km) en de kleppen geregeld.
Maar de Alfa garage hier in de buurt (die de klus moet klaren) is nieuw en jong dus wil ik graag de gegevens meegeven.
Hoeveel kg moeten de bouten aangespannen worden ?
Hoeveel is de speling van de kleppen (koud of warm)?
Komt de dichtting van het kleppendeksel altijd kapot bij het demonteren,want ik heb geen reserve en de garage uiteraard ook niet.
De lieveling is een fulvia coupe 1.3S 1976
Met veel dank
Johan
culasse
Re: culasse
Bij Lancia kopbouten is het aanhaalmoment 3,2 mkg. Bij Fiat bouten 2 tot 2,3 mkg. In een 1976 coupe zitten normaal de Fiat bouten maar je moet het controleren want iemand kan er Lancia bouten in gestoken hebben.
Je moet ook de volgorde nog weten.
Klepspeling is 0,15 inlaat en 0,25 uitlaat, koud, back of cam.
Zie ook m'n recente posting over de nokkenas timing.
All gegevens staan in de Data Tecnici van CD S2_1. Zie de pagina met Fulvia CD's. Klik hier.
Volgens handboek moet je de kleppendeksel pakking iedere keer vervangen. Beveel ik ook aan. Zijn niet duur. Je kunt er best een stel op voorraad leggen
Je moet ook de volgorde nog weten.
Klepspeling is 0,15 inlaat en 0,25 uitlaat, koud, back of cam.
Zie ook m'n recente posting over de nokkenas timing.
All gegevens staan in de Data Tecnici van CD S2_1. Zie de pagina met Fulvia CD's. Klik hier.
Volgens handboek moet je de kleppendeksel pakking iedere keer vervangen. Beveel ik ook aan. Zijn niet duur. Je kunt er best een stel op voorraad leggen
Als het Fiat bouten zijn, dan staat dat meestal op de kop van de bout ! Zo niet dan kan je er volgens mij van uitgaan dat het Lancia bouten zijn...
Groeten Johan
Groeten Johan
Bedankt !!
Zat al heel moeilijk te denken, vorm van de kop etc..etc...
Maar dat 't zo simpel zou zijn................
Cuno
Zat al heel moeilijk te denken, vorm van de kop etc..etc...
Maar dat 't zo simpel zou zijn................
Cuno