Lood vervanger Ja of Nee

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Cuno

Lood vervanger Ja of Nee

Unread post by Cuno »

Ik gebruik al 2 jaar zonder problemen een loodvervanger voor m'n Fulvia's. Weet 't merk effe niet, maar 't is die goedkope (roze) die je bij elk tankstation kunt kopen. Nu hoorde ik laatst van iemand dat dit helemaal niet nodig is want de Fulvia 1.3S 2e serie heeft reeds harde kleppen. Ik blijf 't maar gebruiken want ik geloof 't eerlijk gezegd niet helemaal. Maar ben wel nieuwschierig of je zonder problemen euro 95 kunt tanken, heeft hier iemand ervaring mee !!! Ik rij m'n Fulvia dagelijks, zomer en winter als ik geen loodvervanger behoef toe te voegen, dan zou dat wel zo makkelijk zijn.

Cuno
Huib Geurink

Re: Lood vervanger Ja of Nee

Unread post by Huib Geurink »

Er is al het een en ander op dit forum geventileerd inzake dit onderwerp.

Ik gebruik intussen op geen van m'n 4 rijdende Fulvia's nog loodvervanger maar gewoon euro 95. Enkel op Elena, een van m'n 1967 rallye 1.3 koepekes gebruik ik euro 98 want ze pingelt op euro 95.

Zowel Elena als Tina zijn wel omgebouwd naar loodvrij. Jet ( coupe 3, 1976) en Gina (berlina, 1971) zijn niet omgebouwd en lopen ook gewoon prima op euro 95. Om de 10.000 km controleer ik klepspeling. Er dient dan niet of nauwelijks gesteld te worden. Op zich zou ik het interval ook weer kunnen verlengen tot 15.000 km maar better safe than sorry.

Aanvankelijk gebruikte ik nauwgezet VSP Plus. Maar bij twee motoren verbrandde ik toch een klep. Sindsdien houd ik het geld voor de toevoeging in m'n zak.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”