een dwarse, dwarse bladveer

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Frans Weersing

Re: een dwarse, dwarse bladveer

Unread post by Frans Weersing »

Als je de tekening van het stuk gereedschap met het nummer 8043117 in het Special Tools boek bestudeert, moet het mogelijk zijn dat na te laten maken bij een lokale smederij of iets dergelijks. Dit lijkt mij het meest veilige stuk gereedschap om te werken aan de bladveer. Het voordeel van deze oplossing is dat het ook verankerd wordt aan de onderste chassisbalk. De auto kan zichzelf dus niet meer optillen en je hebt geen buurvrouwen o.i.d. meer nodig voor tegengewicht.
Ik ben van plan bij mij in de buurt eens rond te gaan kijken of ik het gereedschap kan laten namaken.

Groet,

Frans Weersing, Rotterdam
Henk Broekhuijsen

Unread post by Henk Broekhuijsen »

Dat is zeker een oplossing Frans en ook een stuk veiliger, alleen kan ik mij geen special tools boek voor de geest halen, staat dat ook op de CD-rom?....mvg Henk , Bantega
Frans Weersing

Hallo Henk,

Als je je aanmeld bij het fff-register via de LNC- website, kun je een CD-rom aanschaffen waarop onder andere de Lancia Special Tools Catalogue for Fulvia, Flavia en Flaminia in een pdf bestand staat.
Daarin staan afbeeldingen van gereedschappen die bijvoorbeeld voor de voorste bladveer makelijk na te maken zijn, Bijvoorbeeld een soort strop die de bladveer en bovenste draagarm bijelkaar houdt.

Groet ,

Frans Weersing, Rotterdam
Henk Broekhuijsen

Re: speciaal gereedschap

Unread post by Henk Broekhuijsen »

Nogmaals bedankt Frans, ik heb deze data CD's in mijn bezit, een geweldig stukje werk van de mannen die dit allemaal hebben gescand en om dit op deze manier te bewaren zodat dit voor altijd beschikbaar is voor een ieder.
Ik had niet alle fotos en beschrijvingen door gescrolled, maar na jouw tip ben ik even gaan zoeken en heb dit simpele maar o zo effectieve stuk gereedschap gevonden.
Voor een ieder die wil weten waar het staat: CD Fulvia-Viva 1-2 >bestand FMR 1 op blad 123
Ik heb een kopie getrokken en kan dit mailen.
Zo zie je maar ik heb geen zware buurvrouwen nodig, alleen even meten en maken, dit gaat goed komen, bedankt een ieder, wat is dit toch een leuk forum, mvg Henk,..................... Bantega
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Hieronder nog een paar scans van gereedschap.

Die klem om de veer omhoog te houden moet voor S1 zo gemaakt worden dat hij achter de moer van de veerbalk gaat.

Maak het ZEER ZEER ZEER solide. Een aantal van die klemmen zijn bij mij al krom gegaan. Als je de veer omhoog wilt krikken met een draadeind gebruik dan trapezium draad.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Frans Weersing

Hoi Henk,

Dat is niet wat ik bedoel, dit is een stuk gereedschap dat je gebruikt als het subframe helemaal los is.
Ik heb het over stukken gereedschap die je kunt gebruiken als het subframe nog aan de auto vast zit.
Ik mail je even 2 .jpgs met de afbeeldingen. Het is mij niet gelukt de 2 pagina's apart op te slaan als pdf.

Groet,

Frans Weersing
Frans Weersing

Hallo Huib,

Je bent me voor, dat is precies wat ik bedoel (hoe stuur je die afbeeldingen mee trouwens?)
Als ik je goed begrijp heb je er paar laten namaken? En als ze krom gaan is het nalaten maken misschien niet zo'n goed idee.

Een en ander is mij ook nog onduidelijk wat wat doet, zoals bijvoorbeeld tekening 8043108 en 8043602.

Groet,

Frans Weersing
Joop Stevens

Re: Special Tools boek

Unread post by Joop Stevens »

Beste Frans,

Ik lees net over dat special tools boek, nu heb ik een paar maanden geleden een heleboel special
Lancia Fulvia gereedschap opgekocht. Sommige stukken gereedschap nog in de originele verpakking
echter ik kan een groot aantal niet thuis brengen.
Zou het mogelijk zijn als jij dat special tools boek hebt daar een kopie van te kunnen krijgen.

Mocht dit mogelijk zijn dan hoor ik dat graag, en als er kosten aan verbonden zijn nauurlijk ook.
Alvast bedankt voor de moeite,

Joop
Frans Weersing

Beste Joop,

Lucky you, dat je de kans hebt gehad om oud Lancia gereedschap op de kop te tikken.
Zoals ik al eerder schreef kun je via de Lancia Club Nederland website aanmelden bij het fff-register. Je kunt dan een CD-rom aanschaffen met alle info.

Groet ,

Frans
Joop Stevens

Unread post by Joop Stevens »

Hoi Frans,

Ik probeer het maar op deze manier, heb nu voor 3x geprobeerd maar kom niet door.
Bedankt voor de info.

Mvg,
Joop
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”