benzinetank

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
jan

benzinetank

Unread post by jan »

Als ik in mijn Fulvia Sport over een hobbel rij, dan hoor ik een gerammel alsof er een schroevendraaier los in de benzinetank ligt. Ik vermoed dat er een inwendig schot in de tank is losgeraakt.
Wie herkent dit probleem, c.q. wie weet er een oplossing? Bedrijven bij mij in de buurt (een autoschadebedrijf en een radiateur service bedrijf) zien het niet zitten om een tank open ta maken en te repareren.
jan
Bob

Re: benzinetank

Unread post by Bob »

Hallo Jan

Check de stabilisatorstang achter, deze kan los zitten bij de bevestigingspunten.

Is bij mijn 1ste serie ook: klinkt alsof ik een paar stukken gereedschap achterin heb liggen.

groet

Bob, Delft
Huib Geurink

Re: benzinetank

Unread post by Huib Geurink »

Lijkt me raar dat je zo een geluid uit de tank hoort als er benzine in de tank zit.

Kan ook zijn dat de uitlaat tegen de steun van de Panhard stang komt of dat een van de silentblocs er uit ligt danwel de bouten niet goed vast zitten.

Als je de veren los gehad hebt gebeurd het soms dat ze voor tegen de aluminium houder schrapen als je tenminst een S1 of vroege S2 hebt. Dat probleem lost zichzelf op.
jan

Re: benzinetank ???

Unread post by jan »

Hartelijk dank voor jullie reacties. Aan de uitlaat ligt het niet, maar er zit inderdaad speling op de bevestigingspunten van de stabilisatorstang. Dat eerst maar eens oplossen voordat ik de benzinetank ga slopen. Wordt vervolgd.
jan
jan

klopt !!!

Unread post by jan »

De diagnose van Bob klopte als een bus: het was inderdaad een versleten stabilisatorstang rubber, na vervanging is het probleem opgelost. Ik ben wel blij, want een benzinetank repareren is niet zo simpel als het vervangen van een rubber.
Jan
Bob

Re: klopt !!!

Unread post by Bob »

Voor de goede rode Jan:

Ik heb dit probleem ook en Huib heeft mij er toen opgewezen, die stabilistatorstang dus.

Eigenlijk is het dus de diagnose van Huib !

groets
Bob
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”