Goed nieuws van Michelin

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Huib Geurink

Goed nieuws van Michelin

Unread post by Huib Geurink »

De maten

145x14 voor Fulvia S1 coupe en Zagato

155x14 voor alle Fulvia berlina's

175x13 voor Fanalone

worden in het 4e kwartaal van 2003 weer door Michelin geproduceerd.

Wees er snel bij.
Zullen wel een duit kosten, maar ze zijn het waard. Hier in Breda zeggen we "Het kost wat, maar dan heb je ook wat"

Helaas lukt het bij Lancisti nooit om er voldoende eensgestemden op een rij te krijgen om een gezamenlijk inkoop te kunnen doen met flinke korting. Wij zijn en blijven masochisten.
Lolke

Re: Goed nieuws van Michelin

Unread post by Lolke »

Dat is zeker goed nieuws. Enig idee waar we die kunnen krijgen, zodat we er ook echt op tijd bij zijn?
Voor de 145X14 is het zeker goed nieuws, omdat er naast Firestone vrijwel niks fatsoenlijks te krijgen was.
Voor 175X13 schijnen ook goedkope B-Michelin banden te zijn. Ik ben de naam ff kwijt, maar het schijnen goede banden voor erg weinig geld te zijn. Iemand hier ervaring mee? en is het dan toch de moeite om de dure Michelin banden te nemen?

Dit is natuurlijk op het gevaar af dat hier weer zo'n lange discussie ontstaat over wel/niet originele maat. Die discussie hebben we al gevoerd. Ik heb momenteel 185X13 banden en wil naar 175X13. Ik overweeg de Michelins. Maar door de vele rallies verwacht ik dat de banden niet echt lang mee gaan en dan is het misschien een optie om voor goedkopere banden te gaan. Of is ook hier weer goedkoop - duurkoop?

Lolke
Henri Finkers

Unread post by Henri Finkers »

Lolke,

Met jouw rijstijl heb je inderdaad snel (30.000km??) nieuwe banden nodig.... Toch denk ik dat goede banden altijd de moeite waard zijn. Voor mijn banden heb ik € 72,= per stuk betaald. Duur, maar het geeft ook een veilig gevoel de herfst en de winter in te gaan met goede banden. Goedkoop kan bij slechte banden dan duurkoop zijn. Het moet natuurlijk wel in het budget passen.

Ik zie je wel bij de Baronie rally as zaterdag. Wellicht met een Volvo Amazone omdat mijn Fulvia lekke remleidingen en -cylinders heeft, heb je een in iedergeval een kans hahaha....(misschien dan toch maar met de dedra).

Henri
Lolke

Unread post by Lolke »

Wat krijgen we nou Henri, ga je nu mijn goede reputatie verprutsen ;-)
30.000 doe ik toch nog 3 jaar over, dus dan is het best het overwegen waard.

Wat vervelend dat de remmerij bij jou nu ook lek is. Hoe lost Meral dat op met dagelijks vervoer?
Volvo Amazone is ook wel eens leuk toch. Gaat zaterdag niet om snelheid he. (zoals altijd natuurlijk.....)
Wij rijden met de alfa 75 van Jan Erik. Jawel, ik ga weer s kaartlezen!
De Fulvia blijft voorlopig ff binnen staan. Volgend jaar weer!
Koos v.d.Linden

Unread post by Koos v.d.Linden »

Heb even met de firma van Aalderen gesproken,in de maat 145x14 is leverbaar,firestone,viking en typhoon maar ook op voorraad michelin e3a dus het allerniewste type dus bellen voor de prijs.
Voor mij zelf heb ik nog een paar 165x14 michelin mx gevonden ,wel aan de prijs maar ja die laat je toch niet liggen.
Koos uit Tuk
Huib Geurink

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat die 175x13 in de bekende Michelin oldtimer prijsklasse van ca160 euronen komt te liggen. Dus als je in 30.000 km een stel 185x13 weg rijdt wordt dat een heel dure grap.
Zelf leg ik 165x13 op de 6J13 Cromodora's. Dat is bij Michelin nog een courante maat in de prijsklasse van 50 euronen. 165 is de smalste band die nog op de 6J past. De 165x13 heeft dezelfde afrolomtrek als de 145x14.
Huib Geurink

145x14

Gefeliciteerd, Koos, met die 165x14 MXjes. Leg ze maar in de kluis.

Ik ben benieuwd naar die 145x14 e3a. Ik had al een tijd geleden gehoord dat er een nieuwe Audi uit zou komen op 145x14 dus ik vond het al raar dat er geen 145x14 uitkwam in een moderne uitvoering. Nou wil "moderne uitvoering" niet zeggen dat het een prima band is voor de Fulvia. Er is maar een goede manier om daar achter te komen en dat is ze er onder leggen.

Ik zie wel bij de testen dat de nieuwe e3a alweer een 10% kortere remweg heeft. Nou dat hoor ik al ruim dertig jaar. Dan zou m'n auto dus stil moeten staan nog voordat ik op de rem trap. We zien wel.
Huib Geurink

Aalderen wiffanix

Koos

Net met van Aalderen gebeld. Ze weten van niks inzake die 145x14 e3a. Ook van Viking en Typhoon hebben ze niks. Ze hebben nog 4 Firestonetjes liggen.

Vertel eens wat meer.

Huib
Koos v.d.Linden

Re: Aalderen wiffanix

Unread post by Koos v.d.Linden »

Er is een vertegenwoordiger van hun bij mij geweest die heb ik gevraagd en dit was zijn antwoord, ik neem kontakt met hem op om het een en ander uit te leggen
Koos
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”