Vastzittende motor Coupé

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Otto Schmidt

Vastzittende motor Coupé

Unread post by Otto Schmidt »

Ik probeer de motor van mijn Coupé (bj. 1967) te laten draaien (nog niet lopen....). De auto heeft JAREN stilgestaan dus alles zit vastgebakken. Veel kruipolie door de bougiegaten gespoten en laten weken, kleppendeksel eraf en mechanisme ondergespoten. Eerst voorzichtig en daarna harder duwen in 4e versnelling - nog steeds muurvast. Wat nu: slepen? Ik ben bang dat de zuigerveren het dan begeven.
Huib Geurink

Re: Vastzittende motor Coupé

Unread post by Huib Geurink »

Bij mij (of liever gezegd een van m'n auto's) zat er een keer een bijennest in de 1ste cilinder.

Als ie echt niet losgaat met kruipolie e.d. is de kans groot dat er ook beestjes in wonen. Heeft ie met of zonder uitlaat stilgestaan?
Otto Schmidt

Unread post by Otto Schmidt »

Het coupeke heeft met bougies en uitlaat stilgestaan, dus beestjes lijken me niet zo waarschijnlijk. Overigens heb ik een ruime ervaring met wespennesten in auto's op Italiaanse sloperijen. De "vespe" wonen daar graag in deursponningen.
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Dan maar even openschroeven.
Jan

Unread post by Jan »

Loop eens naar de kiosk en koop daar (het Belgische) Oldtimer en Dream Car Magazine van juli/augustus 2003, met daarin een speciaal artikel over hoe een vastgelopen motor weer los te krijgen.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”