Kan iemand mij vertellen of het kwaad kan dat de 'punt' van 1 van de nokken van de nokkenas ribbels vertoond in de looprichting. Even ter verduidelijking de hoogte van de nok op de punten van de ribbels is hetzelfde gebleven als de anderen, dus de opening van de klep ook, maar in de loop zijn groefjes ingesleten.
Alvast bedankt,
Jos
Vraagje over nokkenas..
Re: Vraagje over nokkenas..
Indien de krassen niet te groot zijn en de tuimelaar, klepstoter en of klepsteel zijn niet beschadigd, kan dit zeker geen kwaad. Let er wel op bij de afstelling bij de speling tussen nokkenas en klep. De beschadiging is opgelopen omdat er een stukje metaal heeft tussengezeten dat rondzwierf in de motor. Om zeker te zijn van je probleem zou ik er wel eens een foto van willen zien.
Maar aan je verhaal te horen, is er geen rede tot paniek.
groetjes,
Rik
Maar aan je verhaal te horen, is er geen rede tot paniek.
groetjes,
Rik
Olievulpotje..
Ik ben het met Rik eens.
Nog eens breng ik het olievulpotje onder de aandacht. Dat zwarte potje dat achter op de cilinderkop zit.
Daar is ooit staalwol in gegaan. 100 tegen 1 dat de staalwol verroest is waardoor er stukjes roestig staaldraad in de motorolie komen.
Ik heb gisteren weer eens zo'n potje opengebikt. Mama mia. Niet alleen was de pannenspons veranderd in een paar roestige koeken met roestdrab waar stukjes roestig draad spontaan uitvielen, de binnenkant van het potje en het binnenwerk waren ook flink verroest. Ik zal het moeten stralen en laten verzinken voordat het weer in elkaar kan.
Nog eens breng ik het olievulpotje onder de aandacht. Dat zwarte potje dat achter op de cilinderkop zit.
Daar is ooit staalwol in gegaan. 100 tegen 1 dat de staalwol verroest is waardoor er stukjes roestig staaldraad in de motorolie komen.
Ik heb gisteren weer eens zo'n potje opengebikt. Mama mia. Niet alleen was de pannenspons veranderd in een paar roestige koeken met roestdrab waar stukjes roestig draad spontaan uitvielen, de binnenkant van het potje en het binnenwerk waren ook flink verroest. Ik zal het moeten stralen en laten verzinken voordat het weer in elkaar kan.
Re: Vraagje over nokkenas..
Bedankt heren... Ric als je mij je e-mail adres stuurt zorg ik voor een prachtige foto!
Nogmaals hartelijk bedankt!!
Jos
Nogmaals hartelijk bedankt!!
Jos
Re: Olievulpotje..
Klopt helemaal dat gebeuren met het "Olie-vulpotje":
ik ben ook dat gruis tegengekomen bij het vervangen van die slang die tussen het olievulpotje en de luchtfilter loopt, dus iedereen kan dit bij zijn eigen Fulvia makkelijk controlleren of het bij zijn of haar liefde dit ook het geval is.
Ooh Jah, ik heb enkel de slang vervangen moet nog aan het potje gaan knutselen.
Groetjes Arno