Verwijderen aftermarket zonnedakje uit Fulvia Coupe dak
Verwijderen aftermarket zonnedakje uit Fulvia Coupe dak
Heeft iemand hier ervaring mee?
Is dit lastig?
Wat is de beste methode?
Wat zal zoiets kosten?
Elke tip welkom.
Groet, Pieter
Is dit lastig?
Wat is de beste methode?
Wat zal zoiets kosten?
Elke tip welkom.
Groet, Pieter
Re: Verwijderen aftermarket zonnedakje uit Fulvia Coupe dak
Hallo Pieter,
Ik heb in een van mijn oude tijdschriften nog ergens een artikel over het verwijderen van een zonnedakje.
Daar werd een nieuw stuk plaat ingelast, geplamuurd en opnieuw gespoten.
Tevens werd een nieuw hemeltje gemonteerd
Als je het volledig wilt (laten) uitvoeren kan een en ander prijzig worden.
Mocht je de Duitse taal enigzins beheersen, dan kan ik het artikel scannen en mailen.
Moet ik het wel eerst even opzoeken tussen de stapels tijdschriften
Jan Vos
Almelo
Ik heb in een van mijn oude tijdschriften nog ergens een artikel over het verwijderen van een zonnedakje.
Daar werd een nieuw stuk plaat ingelast, geplamuurd en opnieuw gespoten.
Tevens werd een nieuw hemeltje gemonteerd
Als je het volledig wilt (laten) uitvoeren kan een en ander prijzig worden.
Mocht je de Duitse taal enigzins beheersen, dan kan ik het artikel scannen en mailen.
Moet ik het wel eerst even opzoeken tussen de stapels tijdschriften
Jan Vos
Almelo
Jan,
Dat zou geweldig zijn!
Ik heb er geen haast mee maar ben wel zeer benieuwd.
Groet, Pieter
Dat zou geweldig zijn!
Ik heb er geen haast mee maar ben wel zeer benieuwd.
Groet, Pieter
Misschien is het verstandig om het dakje te vervangen door een vouwdak zoals ook wel in een mini gemonteerd zit ,scheelt veel werk en reparatie kosten
Gr koos uit Tuk
Gr koos uit Tuk
Vouwdak !!
Om eerlijk te zijn vind ik het voorstel van Koos echt de meest Briljante. Deze webasto vouwdakjes zien er mooi uit, en het is best wel praktisch en natuurlijk helemaal chique want als je de stroomdraadjes nog eens goed aansluit gaat ie met een druk op de knop open. Zou het bijna overwegen om het nu in mijn Koepeke te laten zetten dan is de drang naar een Cabrio voor mijn Marliefs misschien ook weer wat minder.
Groetjes Arno
Re: Vouwdak !!
He, daar heb ik niet aan gedacht. Waar kan ik meer info over zo'n vouwdakje vinden?
Gr-P
Gr-P
Pieter Hierbij de link !!!
Ik weet het ze zijn nog geen sponsor van deze site maar ja...!!!
http://www.webastohollandia.nl/html/products/index.htm
En zoals koos aangegeven heeft, je ziet ze veel zitten in de Engelse Mini's (niet de Duitse), dus als je er 1'tje ziet neem dan even je kans waar om er snel even naar te kijken.
OOh Jaahh, pas op deze vouwdakjes zijn niet de goedkoopste, maar je dak laaten lassen en vervolgens met een 2 cm dikke laag plamuur afwerken is ook niet de goedkoopste manier. En misschien maak je wel iedereen jaloers met zo'n dakje.
Eerlijk Pieter, de vraag is ...laat mij dan een rondje rijden in jouw Koepeke..!!!
Groetjes Arno
Koos,
Het vervangen van een zonnedakje door een vouwdakje kan twee problemen opleveren.
Enerzijds de constructieve kant van het verhaal.
Het dak is een wezenlijk deel van de carrosserie en zorgt voor de nodige stijfheid van het geheel.
Door er nu zo´n dak in te zetten zul je wellicht verstevigingen in dit dak moeten doorbreken.
Of er verstevigingen zitten weet ik niet, want ik heb de hemel er nog niet uit gehad.
Wellicht kan Huib hier iets meer over vertellen.
Daarnaast is de beschikbaarheid op termijn van slijtagedelen niet gewaarborgd.
Verschillende mensen lopen bij hun restauratie tegen dit probleem op.
vandaar dat er veel werdt overgegaan tot het in orginele staat brengen van zo´n dak.
Als een en ander bij een vakman gebeurt zit er zeker geen centimeters plamuur op
Groeten,
Jan Vos
Almelo
Het vervangen van een zonnedakje door een vouwdakje kan twee problemen opleveren.
Enerzijds de constructieve kant van het verhaal.
Het dak is een wezenlijk deel van de carrosserie en zorgt voor de nodige stijfheid van het geheel.
Door er nu zo´n dak in te zetten zul je wellicht verstevigingen in dit dak moeten doorbreken.
Of er verstevigingen zitten weet ik niet, want ik heb de hemel er nog niet uit gehad.
Wellicht kan Huib hier iets meer over vertellen.
Daarnaast is de beschikbaarheid op termijn van slijtagedelen niet gewaarborgd.
Verschillende mensen lopen bij hun restauratie tegen dit probleem op.
vandaar dat er veel werdt overgegaan tot het in orginele staat brengen van zo´n dak.
Als een en ander bij een vakman gebeurt zit er zeker geen centimeters plamuur op
Groeten,
Jan Vos
Almelo
Beste Pieter,
Toch is het zonde om zôn aftermarkt vouwdak in te bouwen, dit is een te moderne
uitvoering.
In een van de laatste Auto Klassiek heeft een artikel gestaan over de achteraf inbouw
van een vouwdak, dit was gedaaan door een bedrijf in england.
In het artikel wordt uitvoering alles beschreven en het ziet er erg mooi uit.
Ik heb zelf zôn soort vouw dak in een Fulvia gezien en ik moest zeggen dat het er erg
netjes uitzag, dit dak ging ook nog op de ouderwetse manier open (hendeltje open
kliken en vouwdak was ontgrendeld)
Als je wilt kan ik het address wel opzoeken voor je.
Mvg,
Joop
Toch is het zonde om zôn aftermarkt vouwdak in te bouwen, dit is een te moderne
uitvoering.
In een van de laatste Auto Klassiek heeft een artikel gestaan over de achteraf inbouw
van een vouwdak, dit was gedaaan door een bedrijf in england.
In het artikel wordt uitvoering alles beschreven en het ziet er erg mooi uit.
Ik heb zelf zôn soort vouw dak in een Fulvia gezien en ik moest zeggen dat het er erg
netjes uitzag, dit dak ging ook nog op de ouderwetse manier open (hendeltje open
kliken en vouwdak was ontgrendeld)
Als je wilt kan ik het address wel opzoeken voor je.
Mvg,
Joop
Ik ben het geheel met Jan eens. In originele staat brengen is op de langere duur altijd de beste oplossing.