Bij warm weer blijft koppeling/rem onderin hangen

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Joop Stevens

Bij warm weer blijft koppeling/rem onderin hangen

Unread post by Joop Stevens »

Bij mijn Fulvia blijft met dit warme weer de koppeling/rem onderin hangen.
Dit treed op tijdens het rijden, maar ook als de auto geparkeerd is geweest
in de zon dan heb ik hier last van.
Hoe kan ik dit oplossen??

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Joop
Jorn

Re: Bij warm weer blijft koppeling/rem onderin hangen

Unread post by Jorn »

Niet genoeg druk, maar het waarom dat zal Huib je ongetwijfeld meer over kunnen vertellen, interessant is of het probleem er ook \'sochtends is als eht nog koel is buiten?
Joop Stevens

Unread post by Joop Stevens »

Beste Jorn,

Als ik de auto s'morgens uit zijn koele garage haal heb ik deze problemen niet!!!,
echter dan wordt het langzaam warm (dus ook de motorruimte) dan gaat het probleem
zich langzaam voordoen.

Mvg,
Joop
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

De oorzaak van het blijven hangen van de pedalen is meestal de nylon busjes waarin de asjes draaien. Het nylon uit die tijd was minder stabiel dan de moderne kunststofsoorten. Door vochtopname en warmte zet het uit. Daar komt dan nog vuil van de loop der jaren bij. De busjes even ruimen met een boortje of zo en dan weer in elkaar zetten. Doe dan die van het gaspedaal ook maar meteen.
Ramon Veelo

Unread post by Ramon Veelo »

Beste Joop,

Ik heb hetzelfde probleem gehad en inmiddels opgelost. (eerste keer in Duitsland op een parkeerplaatsje, gelijk de hele deodorantspuitbus van m'n vriendin erop gespoten om het te koelen. Daarna de hele vakantie met tentelastieken om de pedalen gereden, werkte prima. het heeft me in ieder geval zeer gespierde kuiten opgeleverd.

Ik heb de pedalen eruit gehaald en niet zoals Huib zegt de busjes uitgeboord maar gewoon de assen van de pedalen opgeschuurd rondom . Dit moet je ff op gevoel doen hoeveel eraf moet.
Dan nieuw vet erin en het is opgelost!

groet,

Ramon Veelo

..heb je m'n mail al ontvangen?
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”