Bedankt voor de antwoorden op mijn eerdere posts (zie aldaar). Was het tot nu alleen verbeteringen (die als een goede autovader inderdaad nodig zijn) gaat de saga door want ik heb gisterochtend onheil over mezelf afgeroepen.
's Ochtends had ik mij in het Amsterdamse verkeer gestort, en toen op een verkeersplein iemand z'n mitsjubisi pajero voor mijn auto wilde priegelen zag ik het al aankomen en wilde ik Chiara een stukje naar achteren rijden. Iets te enthousiast en met alleen in de achteruitkijkspiegel kijken (ik lette tenslotte op dat bakbeest voor mij) parkeerde ik met een vrij luide "kraak" vervolgens tegen een mercedes bus achter mij. Ach en wee! De bumper is bij de linker steun naar binnengeduwd (net gestopt voor de lak). Je kan nu in de achterbak duidelijk het "spiesje" waarop de bumper is gemonteerd zien zitten.
Hoe krijg ik (of een plaatwerker) een en ander weer op z'n goeie plaats. Je kan er slecht bij door de "skirt" aan de achterkant. Door de kofferbak heen?
(En dan zijn links op de rand ook wat kosmetische scheurtjes ontstaan in de lak en de -- inderdaad -- plamuur)
Met vriendelijke groet,
Olivier
lassen moet je leren?
Re: lassen moet je leren?
Beste Olivier,
Ik heb pas een hele leuke en leerzame lascursus gevolgd bij Norbert Wennink, deze jongen schrijft voor Klassiek en Techniek en doet ook lascursussen. Na de beginnerscursus weet je meer dan voldoende, vooral ook theorie, om lekker aan de slag te gaan en zo ervaring op te doen.
Daarna (dat ben ik tenminste van plan) zijn er nog diverse vervolgcursussen. De cursus is met name leuk omdat je vooral leert om dun plaatstaal voor autookes te bewerken en te lassen.
Meer informatie op www.mobylas.nl of mail mij even direkt.
groets
Bob, Delft
Ik heb pas een hele leuke en leerzame lascursus gevolgd bij Norbert Wennink, deze jongen schrijft voor Klassiek en Techniek en doet ook lascursussen. Na de beginnerscursus weet je meer dan voldoende, vooral ook theorie, om lekker aan de slag te gaan en zo ervaring op te doen.
Daarna (dat ben ik tenminste van plan) zijn er nog diverse vervolgcursussen. De cursus is met name leuk omdat je vooral leert om dun plaatstaal voor autookes te bewerken en te lassen.
Meer informatie op www.mobylas.nl of mail mij even direkt.
groets
Bob, Delft
Re: lassen moet je leren?
Beste Bob,
Dat ziet er inderdaad interessant uit, maar een beetje ver weg voor mij (ik woon in Brussel), ik zal hier eens op zoek gaan naar zo iets (maar eerst, een klusgarage!)
Voor de bumper heb ik een eenvoudige oplossing bedacht: het verlengen van de bumpersupport met een buisje (van misschien een halve centimeter), ik ben bang dat als ik aan een en ander ga sjorren dat het niet meer zo makkelijk goed komt.
Groet, Olivier
Dat ziet er inderdaad interessant uit, maar een beetje ver weg voor mij (ik woon in Brussel), ik zal hier eens op zoek gaan naar zo iets (maar eerst, een klusgarage!)
Voor de bumper heb ik een eenvoudige oplossing bedacht: het verlengen van de bumpersupport met een buisje (van misschien een halve centimeter), ik ben bang dat als ik aan een en ander ga sjorren dat het niet meer zo makkelijk goed komt.
Groet, Olivier