Nu Emeralda door Huib's goede zorgen steeds prettiger wordt om mee te rijden kom ik voor een dilemma te staan. Ik heb nu een all-risk verzekering voor een maximum van 7500 km per jaar. Geen bonus-malus en maar eens in de 3 jaar taxeren, en dat voor nog geen E200,- per jaar.
Maar ja... Met mijn Fulvia coupe'tje blijkt het gewoon "onmogelijk" om 7500 per jaar te rijden. Ik zit nu sinds december - de auto heeft nota bene de eerste maanden nog stil gestaan wegens revisie - al op ruim 4000. Het alternatief is een ruim vier keer zo dure all-risk MET bonus-malus en met jaarlijkse taxatie, maar wel voor 20000 per jaar maximaal. Wat is wijsheid? Proberen de teveel gereden kilometers te "compenseren" in de volgende twee jaar - de verzekeraar ziet maar eens in de 3 jaar het kilometrage op het nieuwe taxatierapport (alleen zonder tussentijdse schade dus!)...? Ik weet nu al dat dat niet gaat lukken. All-risk is bovendien een absolute voorwaarde wat mij betreft.
Wie heeft er ideeen en/of ervaring met de coulance van verzekeraars m.b.t. het overschrijden van de km-maxima?
Het scheelt een hoop geld tussen de twee verzekerings-opties...
Verzekerings-kilometers
Re: Verzekerings-kilometers
Hoi Peter,
Ik ken het probleem. Fulvia's en hun bestuurders willen maar al te graag kilometers maken. De oplossing is om er nog 4 Fulvia's bij te nemen. Ik heb 4 Fulvia's en een Appia in de oldtimer all risk verzekering. Ieder voor 7500 km per jaar, maar wel met de deal dat ik het totaal van 37500 zelf over de autos mag verdelen. Theoretisch kan ik dus met een auto 37500 per jaar rijden, maar dan wel nul met de andere. Met die 37500 haal ik het nog net niet, maar zolang er niemand piept blijven we gewoon doorrijden.
Ik ken het probleem. Fulvia's en hun bestuurders willen maar al te graag kilometers maken. De oplossing is om er nog 4 Fulvia's bij te nemen. Ik heb 4 Fulvia's en een Appia in de oldtimer all risk verzekering. Ieder voor 7500 km per jaar, maar wel met de deal dat ik het totaal van 37500 zelf over de autos mag verdelen. Theoretisch kan ik dus met een auto 37500 per jaar rijden, maar dan wel nul met de andere. Met die 37500 haal ik het nog net niet, maar zolang er niemand piept blijven we gewoon doorrijden.
Compenseren kan ook door de kilometerteller kabel te ontkoppelen, gaat alleen een leer traject van welke toeren bij welke versnelling vooraf. Een vriend van mij doet het nu zo al jaren...gaat hem goed af..
Maar wat betreft de maximaal aantal kilometers voor je autotje aangegeven door de verzekeringsmaatschapij, ik zelf zal daar niet al te zwaar aan tillen.. gewoon blijven rijden.
Tellertje terugdraaien?
Tweede tellertje op de plank leggen?
Tweede tellertje op de plank leggen?