rubber raadsel

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Bob Rockland

rubber raadsel

Unread post by Bob Rockland »

Fulvisti,

Ik heb eerder verteld dat ik een tweede serie compleet kaal heb, nu dat is een leugen:

namelijk de stootrubbers voor de veren achter, zitten er nog aan.
bij de eerste serie zit er een mooie bout in de kofferbak om dit rubber los te maken
bij de tweede serie ontbreekt deze bout!!!!!

ik heb echt van alles bekeken en gedaan, de hele Fulvia uit elkaar gehaald alleen dit rubber lukt niet

het lijkt of je het rubber er zo af kan trekken, maar dat durf ik niet, bang iets te beschadigen

iemand een idee of de gouden tip?

alvast dank
Bob Rockland
Delft
Huib Geurink

Re: rubber raadsel

Unread post by Huib Geurink »

Tis heel curieus. In het S2/3 onderdelen boek staat op Tav 56A net zo'n rubbere tampon getekend als op de 1ste serie zit. Dus met een moer in de koffer. Terwijl er in werkelijkheid een tussenstuk zit met een wat vierkante en wat kleinere tampon.

Bob, ik denk toch dat aan jou de eer te beurt valt om uit te zoeken hoe ie er af moet / had gemoeten.
Jan Vos

Re: rubber raadsel

Unread post by Jan Vos »

Bob,

Echt een gouden tip heb ik niet maar ik ben wel zo onverstandig geweest om 1 rubber de demonteren.
Nou ja demonteren, het was meer een beetje wrikken en hij was eraf.
De bevestiging bestaat voor zover ik het nu zien kan uit een aangegoten cilinder met daarin een inspringende rand die in het gat in het plaatwerk klemt.
Nu is dit bovenste rubber gedeelte afgebroken en om een en ander weer te monteren wil ik uit een nieuw stuk rubber de cilinder incl. uitsparing nasnijden en met een parker en wat vulkaniseer spul op de klos bevestigen.
Goed wat vet eraan en dan weer in het gat proberen te wrikken
Dus als je het er niet perse af hoeft te halen is het beter om te laten zitten.
Het scheelt veel (onnodig) werk.

Jan Vos, Almelo Twente
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”