Bestaat er ook iets als een sportuitlaat (einddemper) voor een Fulvia 2e/3e serie, om een wat zwaarder geluid te krijgen en heeft iemand zoiets liggen of weet iemand waar zo'n uitlaat te koop is.
Groet, Ruud
sportuitlaat
Re: sportuitlaat
Laats heb ik een keer gezien (en het resultaat gehoord) dat iemand de einddemper heeft weggelaten en vervangen door een simpele buis. Dat is op zich niet zo moeilijk, want de einddemper is erg simpel van vorm. Het resultaat was een snerpende sound. Klonk erg goed, maar ik heb geen idee wat de consequenties zijn. Het weglaten van een demper heeft invloed op de tegendruk die een uitlaat moet geven. Nu is de achterdemper van een Fulvia geen schottendemper, dus zoveel tegendruk wordt daar niet mee gegenereerd. Heeft iemand ervaringen hiermee?
Ik heb vorig jaar de eindemper door een RVS buis vervangen. Het klinkt fantastisch en ik merk geen verschil.
Beste Ruud,
Ik weet niet of het merk nog bestaat , heb nl vandaag bij aanschaf van een partij lancia Fulvia onderdelen
ook een sport uitlaat gevonden (helaas hij gaat onder de 1600) met de volgende gegevens:
Type : Super Sprint , voor Fulvia Coupe.
Merk? : Marmitte , special per Auto Mantova Italia.
Misschien dat je iets met deze gegevens kan doen.
Mvg,
Joop
Ik weet niet of het merk nog bestaat , heb nl vandaag bij aanschaf van een partij lancia Fulvia onderdelen
ook een sport uitlaat gevonden (helaas hij gaat onder de 1600) met de volgende gegevens:
Type : Super Sprint , voor Fulvia Coupe.
Merk? : Marmitte , special per Auto Mantova Italia.
Misschien dat je iets met deze gegevens kan doen.
Mvg,
Joop