Stationair lopen Coupe 2000

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Victor Cals

Stationair lopen Coupe 2000

Unread post by Victor Cals »

Ik ben in het bezit van een Coupe 2000 van 1975.
Er is een dubbele solex carburateur gemonteerd van het type C36 EEIS.
Ik heb problemen met het stationair lopen van de motor.
Of hij loopt te hoog stationair: 1400 - 1500 toeren, of hij slaat af of heeft neiging om af te slaan bij het afremmen.
Tijdens het rijden is er geen enkel probleem.

Er is een elektrische benzinepomp gemonteerd.
De benzinetank en leidingen zijn schoongemaakt, het benzine filter is vervangen.
De ontsteking is ook gecontroleerd.
Kan iemand mij op weg helpen hoe ik dit probleem kan verhelpen?
Bij voorbaat dank.
Victor Cals
Huib Geurink

Re: Stationair lopen Coupe 2000

Unread post by Huib Geurink »

Carburateur bij Fourfooz in Antwerpen brengen. Zal ca 150 eur kosten. Week later weer ophalen. Monteren. Nergens aan draaien. Lopen als een naaimachine.
Heeft de pomp wel de juiste druk en het juiste debiet?
Thomas

Unread post by Thomas »

Plotseling afslaan bij remmen had ik ook laatst, bij het monteren van een elektrische benzinepomp op mijn fulvia.De pomp gaf te veel druk waardoor de motor verzuipte; dit eventueel is te controleren door een "natte" zwarte aanslag op de bougies. Let op of de benzinepomp alsmaar blijft draaien: dit moet niet het geval zijn (bij opstarten draait hij wat totdat werkdruk bereikt is dan moet hij stoppen). Ik ben er nog niet uit maar hoop is gevestigd op het zelf-regulerend filter dat in Fulvia's gemonteerd is; dit kun je aan/losschroeven om min of meer druk toe te laten in het systeem, heb echter nog niet geprobeerd. Weet niet of de coupe 2000 zo'n zelfde filter heeft (glazen bokaaltje waarin een benzinefilter is, met bovenop de deksel een grote messing schroef voor het afstellen).
In ieder geval met Huib eens om de carbs te reviseren, heb ik nog niet gedaan maar op mijn vorige klassieker deed het wonderen.
Victor Cals

Unread post by Victor Cals »

Hierbij wil ik even laten weten dat het probleem opgelost is.
De laatste actie die ik ondernomen heb, is het laten monteren van lagerbusjes voor de assen van de gasklep. Een gasklep was tevens niet goed gecentreerd.
De motor loopt nu mooi stationair bij 950 toeren en reageert goed op het gas.
BCCP in Gramsbergen heeft de lagerbusjes en de gasklep gecentreerd.
Tevens heb ik een eletronische ontseking gemonteerd.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”