deurrubbers

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
aernout

deurrubbers

Unread post by aernout »

weet iemand waar ik deurrubbers voor 2e serie fulvia coupe vandaan kan halen?
hartelijk dank.

en wellicht heeft iemand tips om verwarming aan de praat te krijgen ( het wordt tenslotte winter), ben al tijden aan het klooien om hem aan de praat te krijgen, koude blower doet het inmiddels wel, maar begrijp niet hoe ik warm aan de praat krijg, het schuifje is gebroken, maar dat is geen punt, je kunt handmatig de ijzeren staafjes omhoog en omlaag doen, maar zie het eenvoudig niet.
Heb tijdje geleden een tip van Huib Geurink ( schrijf ik het zo goed?) gekregen, maar mij lukt het nog steeds niet.

iemand een idee?

hartelijk dank.

aernout
Huib Geurink

Re: deurrubbers

Unread post by Huib Geurink »

De grote deurrubbers bovenlangs kun je krijgen bij Cavalitto. Zie www.viva-lancia.com/forsale en dan parts dealers.
De rubbers waarvan de heflt een rond rubber is en de andere helft om de lasnaden wordt geklemd kun je krijgen bij Old Timer BV in Heeze bij Eindhoven.

In de Fulvia Q&A onder interior / S1 heater heb ik m'n ervaringen met de S1 kachels gedeeld.

De S2/3 coupe kachels zijn anders, maar daar geldt ook dat de thermostaat goed moet zijn. De watertemp moet tenminste 70 graden zijn. Ook voor de motor is dat beter. Motor slijtage verdubbelt voor iedere 10 graden dat de temperatuur te laag is.
Let op: de temperatuur verhogen met een stuk karton of zo voor de radiator werkt niet!!!

Om de kachel goed te laten functioneren moet verder:
1. het kraantje goed werken
2. de twee warm / koud mengflappen goed werken

Het kraantje zit tegen de kachel unit bij de voeten van de passagier. Het wordt bediend met een van de stangetjes, die door de bovenste hendel worden bediend.
Die kraantjes hebben een levensduur van niet veel langer dan 5 jaar en dient dus hoogstwaarschijnlijk vervangen te worden.

De luchtstroom gaat horizontaal door de kachel unit. De radiator is verticaal gemonteerd net achter de ventilator. (het kraantje zit rechtstreeks op de zijkant van de radiator gemonteerd).
Onder de radiator zit een mengflap. Die kun je voelen als je je vingers door de opening voor de voeten verwarming steekt. Als de bovenste hendel helemaal naar rechts staat moet die flap zo staan dat er geen koude lucht onder het radiatortje door kan.
Boven zit ook een flap. Die kun je zien als je in het donker met een zaklamp omhoog schijnt door de opening voor de voeten. Je moet dan zo ongeveer op je kop onder het dashboard staan. Die flap moet ook bij bovenste hendel naar rechts zo staan dat er geen koude lucht over het kachelunit heen kan.
aernout

Re: deurrubbers

Unread post by aernout »

dank,

ik ga met behulp van jouw tips wederom een poging wagen

aernout
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”