Master-clutch-cylinder Montecarlo

Discussie en vraagbaak over Beta berlina, Beta coupe, Beta HPE, Beta Trevi, Beta spider, Beta Monte Carlo en de Gamma
Gamma WW Registry
Jasper

Master-clutch-cylinder Montecarlo

Unread post by Jasper »

Hallo allemaal,

Mijn Beta Montecarlo heeft, na hem uit zn winterslaapje gewekt te hebben, een probleempje.
De vloer van de bestuurder is nat (Remvloeistof) en na inspectie blijkt de koppelings-cylinder daar te lekken.
Lekker natte hakje's en druppels op je in sandaaltje's gehesen voetjes na een rondje rijden dus!
Heeft er hier iemand ervaring met het vervangen en of reviseren van het cylindertje?
Volgens mij moet dan de pedalengroep uitgebouwd worden maar ik hoop dat ik ernaast zit...
Enne, is mijn vermoedden goed dat dan mn centje's weer richting Martin Willems verdwijnen voor de benodigde onderdelen?
Vriendelijke groeten,

Jasper.
Paul

Re: Master-clutch-cylinder Montecarlo

Unread post by Paul »

Beste Jasper,

Ik zal maar ff reageren.......je zal je technische input toch ergens vandaan moeten halen. Ik heb dit klusje ooit geklaard en het is even wroeten daar onder het stuur. Voordeel van deze lokatie is ( ja, laten we het positief benaderen ! ) dat de nippels niet verrot zijn en je de leidingen dus makkelijk los kan krijgen.
Wat is er mis met Martin Willems ? Ik vrees dat je daar wel naar toe moet, tenzij je de onderdelen liever van the Monte Hospital hebt uit de U.K. Probeer anders eerst toch even de gewone automaterialenzaak, soms pakken ze zo een fiat cylinder van het schap en betaal je ook een fiat prijs. ALs je een referentie code zoekt of een artikelnummer, laat dan maar weten per mail. Ik zit niet zo veel op dit forum.

Gr. Paul
Jasper

Re: Master-clutch-cylinder Montecarlo

Unread post by Jasper »

dank je wel Paul!

Eerst maar eens langs de Brezan dan, je weet inderdaad maar nooit.
Die onderdelenlijst heb ik ook op cd, dus die moet ik wel kunnen vinden.
Fijn weekeinde,

Jasper.
Post Reply

Return to “NL80 Beta, Gamma, Monte Carlo”