Gamma Berlina

Discussie en vraagbaak over Beta berlina, Beta coupe, Beta HPE, Beta Trevi, Beta spider, Beta Monte Carlo en de Gamma
Gamma WW Registry
Guido

Gamma Berlina

Unread post by Guido »

ik wil even kwijt dat ik de Gamma die op marktplaats te koop stond heb gekocht en zaterdag ga halen. een originele NL auto uit 1981, prachtig, nagenoeg ongeschonden exemplaar, zeer goed rijdend. Dat wordt slecht slapen de komende nachten... héél erg blij mee, nu al... In mei naar Italië, zie onze vriendewebsite www.italyherewe.com team 8 (staat nog m'n Bertone bij, maar die is te koop)

Leuk als er wordt gereageerd door mede liefhebbers of kenners... misschien zelfs wel iemand die de auto kent?
Mathias

Re: Gamma Berlina

Unread post by Mathias »

De auto ken ik niet maar ze zijn wel ondergewaardeerd, dat wel!
In België staan er ook een deel te koop maar ze raken ze niet kwijt.
Ik heb ooit op het punt gestaan voor naar eentje te gaan zien maar toch niet gedaan, waarom weet ik nietmeer. Zijn wel auto's met karakter vind ik...
bart

Unread post by bart »

Hoi Guido

Ik rijd nu 3/4 jaaar rond in een gouwe gamma berline en moet zeggen dat het me prima bevalt. En het ding is zelfs verrassend snel, ook in krap bochtenwerk! Alleen leer je dat rap af, als je weer bij de pomp staat. En alle gimmicks doen het ook nog steeds, behalve het linker voorraam, daar is in het mechaniek een tandje weggesleten en dus wil het raam nog wel omlaag maar niet meer omhoog. lastig, maar allas. Als ik binnenkort wat tijd heb zal ik er eens wat beter naar kijken. Leuk om te horen dat er weer eentje in het straatbeeld terugkeert.

Succes ermee
Bart
dirk

Unread post by dirk »

Heb zelf 8 jaar een Gamma berlina gehad, bronskleurig metallic met beige stoffenzetels .....reed fantastisch maar verbruikte wel veel in't stad.....tenminste een niet-alledaagse auto....
Hans

Unread post by Hans »

Heren,
even een reactie van een ex Lancia Gamma rijder.
Kort geleden stond bij Van Beuningen in Rotterdam een 77er te koop. Nu verkocht, zie hem niet meer.

Mijn eigen oude Gamma van 1979 staat wel ergens in een schuur in Groningen, bij de man waar ik hem 12 jaar geleden inruilde. Fantastische stuurauto, lederen interieur en schuifdak. Helemaal af.

Het exemplaar dat jij hebt gekocht heb ik wel eens vaker op Marktplaats zien staan en later bij de Saab garage (Linge). Ik hoop voor je dat de (onderhouds)historie aanwezig is. Onderdelen zijn niet te gemakkelijk te vinden, maar bij Willems kun je het altijd proberen. Die heeft een 78er sedan staan, opknapper.

In Friesland weet ik nog een Gamma Coupe te staan, staat ook al jaren stil. Maar dat is wat anders.

groetjes en veel rijplezier!
Hans
Ruud

Unread post by Ruud »

Heren, ook wij hebben nog onderdelen.
Graag zien wij alle Gamma rijders en bewonderaars 23-24 Juni in Grou.
http://www.xs4all.nl/~rudez/news.htm

Groet,

Ruud
Gamma Drivers Holland
jan freie

Unread post by jan freie »

Heren,
heerlijk die reacties op een Gamma Berlina. Ongeveer 10 jaar geleden had ik er ook een en die heb ik met veel plezier gereden (goede autobahn-auto), zeer comfortabel en ook toen al zeldzaam in het straatbeeld. Eigenlijk een italiaanse CX, of zeg ik nu iets verkeerds.

Vertrouw op Ruud en de zijnen voor advies en je zult jaren met plezier en stijl langs 's-Heren wegen gaan
Jan Freie
Paul

Unread post by Paul »

Beste Guido,

Iemand schreef dat de auto eerder op MP stond, toen te koop bij Saab de Linge. Ik had de auto toen bijna gekocht naast mijn Gamma Coupe waarvan de restauratie langer duurt dan bedoeld was. We troffen elkaar halverwege en toen ik een stuk ging rijden raakte de auto aan de kook. Ik zou bericht krijgen van Saab de Linge die hem zou repareren alvorens de koop door zou gaan. Ik heb een paar keer gebeld, ze zijn met injectoren bezig geweest, want de auto stootte ook onder het rijden. Gezien de reputatie van de Gamma, de klachten en de tijd die er overheen ging bij de Linge en ook het eentje op het kenteken heb ik toen van de koop afgezien, anders was ik er mee naar 100 jaar Lancia in Italie gegaan.
Bel Henk de Goede in Den Haag maar eens, hij kent de auto en heeft er indertijd een nieuw blok in gezet. Ik hoop dat je veel plezier beleeft van je Gamma en wellicht treffen we elkaar als mijn coupe weer op de weg staat. Het is een mooie auto en een model dat gekoesterd moet worden !!

Gr. Paul
Guido

Unread post by Guido »

Sorry voor de late reactie, maar erg bedankt voor de warme belangstelling!
Intussen ben ik zo'n 2500 km verder en nog steeds erg blij! 29 april met de Gamma naar martin Willems geweest en volgende week woensdag vertrek ik met nog 23 kerels met 12 Italiaanse auto's naar Italië om de Mille Miglia te bezoeken. Al een paar keer in een Alfa gedaan en nu heerlijk in de Gamma, kan ik me erg op verheugen!!

Koppelingsplaat vervangen (wist ik) en een prachtig Nardi stuur er in gezet. Verder loopt ie geweldig. Koelt goed en draait zeer soepel!

Ik probeer zeker de 23e naar Grou te komen met de auto die dan weer bijna 4000 kms verder zal zijn...

Tot de 23e hoop ik!

Guido
Guido

Unread post by Guido »

hoi Paul,

dank voor deze info! heb je een nummer van henk de goede voor me?

ik vermoed dat de vorige eigenaar, particulier in houten, er best wat aan gedaan heeft, hij draait super nu.

in ieder geval alle riemen en de remmen.

wat was jouw bezwaar tegen het eentje op het kenteken trouwens?

(heb er zelf blauwe platen op gezet nu, zie

http://www.b20.nl/displayimage.php?albu ... 003&pos=19)
Post Reply

Return to “NL80 Beta, Gamma, Monte Carlo”