stilvallen na rijden op de snelweg

Discussie en vraagbaak over Beta berlina, Beta coupe, Beta HPE, Beta Trevi, Beta spider, Beta Monte Carlo en de Gamma
Gamma WW Registry
kevin

stilvallen na rijden op de snelweg

Unread post by kevin »

Hallo, ik heb een probleempje met mijn Beta Spider 1.6:
als ik de auto start en gewoon wat in de buurt rondrijd, is er geen probleem, maar als ik een tijdje op de snelweg heb gereden en ik moet op de afrit stoppen, dan valt hij stelselmatig stil. Als ik dan opnieuw probeer te starten (als dat dan nog lukt tenminste), sputtert hij enorm tegen en moet ik eerst plankgas geven om te proberen hem erdoor te krijgen en moet ik daarna het toerental de hele tijd boven de 3000 toeren houden om thuis te geraken (en dat is niet zo goed voor de koppeling...). Ik dacht eerst aan de ontsteking, maar ik heb nu zowel de bougies als de delcokap als de bougiekabels vervangen en het is nog niet opgelost... Kan het aan de carburator liggen...? Ik moet er wel bijvertellen dat de auto op gas ligt (het probleem doet zich zowel op gas als op benzine voor, waardoor ik oorspronkelijk dacht dat het niet aan de carburator kon liggen, want als je op lpg rijdt, worden de sproeiers en de vlotter enzo van de carburator toch niet gebruikt of zie ik dat verkeerd...?).
Hellep!
Post Reply

Return to “NL80 Beta, Gamma, Monte Carlo”