versnellingsbak
versnellingsbak
Ter vervanging van mijn motorblok dient mijn versnellingsbak gedemonteerd te worden.
Motorblok en bak is uit de wagen. Nu krijg ik langs geen kanten het bak losgemaakt van het motorblok.
De 4 bouten zijn gedemonteerd. De bak hangt in principe los, maar wil niet verder, hoe ik ook trek en sleur. Heb ik iets over het oog gekeken ? Of dan toch maar de grote middelen - wrikijzer en zware hamer ?
Motorblok en bak is uit de wagen. Nu krijg ik langs geen kanten het bak losgemaakt van het motorblok.
De 4 bouten zijn gedemonteerd. De bak hangt in principe los, maar wil niet verder, hoe ik ook trek en sleur. Heb ik iets over het oog gekeken ? Of dan toch maar de grote middelen - wrikijzer en zware hamer ?
Re: versnellingsbak
Heb je ook het afdekplaatje van het vliegwiel gedemonteerd. Ben ik ook mee de fout in gegaan. dit zit met vier kleine boutjes (waarvan twee tussen carterpan en koppelinghuis waar je moeilijk bij kan) vast.
Groeten, Dick
Groeten, Dick
Op het eerste gezicht hoort dit afdekplaatje bij het blok.
Maar wat je vertelt kan ik best aannemen. Dat ik daar niet aan gedacht heb !
Ik probeer het morgen en hou je op de hoogte.
Alvast bedankt Dick, voor de tip.
Maar wat je vertelt kan ik best aannemen. Dat ik daar niet aan gedacht heb !
Ik probeer het morgen en hou je op de hoogte.
Alvast bedankt Dick, voor de tip.
Dick,
Ik ben er nog niet uit.
Moet ik de carterpan losmaken om bij de boutjes te kunnen ?
Bob
Ik ben er nog niet uit.
Moet ik de carterpan losmaken om bij de boutjes te kunnen ?
Bob
Dat is niet nodig. Je kunt met een steeksleuteltje van onder uit tussen motorblok en versnellingsbak bij die boutjes. Het zijn er 4 stuks als ik het me goed herinner.
Het komt idd veel voor dat dit plaatje vergeten wordt.
Het komt idd veel voor dat dit plaatje vergeten wordt.
Graag gedaan,
Zoals gezegd, ik maakte die fout ook de eerste keer. Veel Succes. Houd 'm rijdend! Er gaat niets boven een rijdende Beta! In elke bocht ben je sneller dan elke andere auto, dus wat wil je nog meer.
Zoals gezegd, ik maakte die fout ook de eerste keer. Veel Succes. Houd 'm rijdend! Er gaat niets boven een rijdende Beta! In elke bocht ben je sneller dan elke andere auto, dus wat wil je nog meer.